ThinPrep® Paptest van Hologic geselecteerd als enige pap-uitstrijktest voor Nederlands Nationaal screeningsprogramma voor baarmoederhalskanker

--ThinPrep Paptest als enige collectiemedium en reflex cytologie in nationale laboratoria--

MARLBOROUGH, Massachusetts, 1 oktober 2016 /PRNewswire/ -- Hologic, Inc. heeft vandaag aangekondigd dat binnen de nationale laboratorium tender in Nederland, voor het nieuwe bevolkingsonderzoek, de ThinPrep(®) Paptest van het bedrijf is gekozen als de enige test voor de verzameling in het ThinPrep medium voor HPV onderzoek en de aanvullende reflex cytologie in het nationale screeningsprogramma voor baarmoederhalskanker.

Vanaf januari 2017 zal ThinPrep gebruikt worden als de recipiënt voor alle HPV-testen en als de enige test voor reflex cytologie in alle nationale laboratoria gedurende een periode van vijf jaar.

"In de afgelopen 20 jaar is ThinPrep de gouden standaard geworden voor de dunne laag cytologie. Er zijn ondertussen meer dan 650 miljoen tests uitgevoerd in de hele wereld," zegt Joao Malagueira, VP Sales Diagnostics, International, Divisional President/GM at Hologic. "We zijn heel blij dat de Nederlandse nationale laboratoria deze gevestigde en hoog aangeschreven technologie hebben gekozen voor hun screeningsprogramma."

In de Verenigde Staten is ThinPrep de enige op vloeistof gebaseerde pap-uitstrijktest die door de FDA is goedgekeurd voor het testen op chlamydia/gonorroe, humaan papillomavirus (HPV) en trichomonas rechtstreeks uit het medium. Bovendien is de ThinPrep pap-uitstrijktest de enige pap-uitstrijktest met een door de FDA goedgekeurd label ondersteund door meerdere peer reviewed publicaties die verwijzen naar een verhoogde detectie van HSIL letsels (1)

Over HologicHologic, Inc. is een toonaangevende ontwikkelaar, fabrikant en leverancier van premium producten voor diagnosestelling, systemen voor medische beeldvorming en chirurgische producten. De centrale bedrijfseenheden van het bedrijf werken rond diagnosestelling, borstgezondheid, chirurgische gynaecologie en gezondheid van het skelet. Met een uniform set technologieën en een robuust programma voor onderzoek en ontwikkeling, wijdt Hologic zich aan 'The Science of Sure'. Voor meer informatie over Hologic, bezoek www.hologic.com [http://www.hologic.com/].

Toekomstgerichte verklaringen van Hologic Dit persbericht kan toekomstgerichte informatie bevatten die risico's en onzekerheden inhouden, inclusief verklaringen over het gebruik van de producten voor diagnosestelling van Hologic. Er zijn geen garanties dat deze producten de voordelen zullen brengen die hierin worden beschreven of dat die voordelen op één of andere manier gerepliceerd zullen worden wat betreft een individuele patiënt. Het feitelijke effect van het gebruik van de producten kan alleen maar geval per geval worden bepaald, afhankelijk van de specifieke omstandigheden en de patiënt in kwestie. Verder zijn er geen garanties wat betreft het commercieel succes of de verwachte omzet van deze producten. Hologic wijst expliciet elke verplichting of verbintenis af om updates of herzieningen van de verklaringen die hierin worden gemaakt publiekelijk vrij te geven om wijzigingen in de verwachtingen of wijzigingen in de situatie, de voorwaarden of de omstandigheden waarop dergelijke verklaringen zijn gebaseerd weer te geven.

Hologic, The Science of Sure, en ThinPrep zijn handelsmerken (of geregistreerde handelsmerken) van Hologic, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen.

(1) ThinPrep-bijsluiter. MAN-02060-002 Rev. 001

Hologic Contacten met Beleggers Michael WattsVicevoorzitter, Contacten met Beleggers en Bedrijfscommunicatie (858) 410-8588 michael.watts@hologic.com [mailto:michael.watts@hologic.com]

Hologic Contacten met de Media Jane MazurSenior Directeur, Afdelingscommunicatie+1 (585) 355-5978 jane.mazur@hologic.com [mailto:jane.mazur@hologic.com]

Hologic, Inc.