Aandeelhouders verkrijgen aandelen ALDA terug van Amerikaanse SFX

ALDA, marktleider op gebied van Electronic Music, heeft recentelijk overeenstemming bereikt met SFX waarbij de oorspronkelijke aandeelhouders van ALDA, Allan Hardenberg en David Lewis, alle aandelen in ALDA hebben terug verkregen. ALDA kan hierdoor weer zelfstandig haar toekomst in. In 2014 kocht SFX 50% van de aandelen van ALDA. Na financiële problemen bij SFX besloten Hardenberg en Lewis de 50% aandelen van SFX terug te nemen. De ontvlechting uit SFX heeft tot grote interesse van diverse marktpartijen geleid voor mogelijke samenwerking met ALDA. ALDA verwacht dan ook in een hoger tempo nieuwe markten te betreden en innovatieve concepten te kunnen vormgeven ten behoeve van de artiesten, hun fans en de corporate sponsors in deze markt.
In dit kader werd eerder dit jaar een kantoor in Hong Kong geopend. Dit heeft inmiddels geleid tot intensivering van de Aziatische activiteiten, waarvan het nieuwe festival We Are Connected in Myanmar het meest recente initiatief is en waarmee ALDA de eerste Electronic Music festival organisator is in deze spannende nieuwe markt.

ALDA is opgericht in 2007 door David Lewis en Allan Hardenberg. In bijna tien jaar is het bedrijf uitgegroeid tot één van de belangrijkste marktspelers op gebied van Electronic Dance Music. ALDA is producent en (mede-)organisator van events als The Flying Dutch, AMF, Electronic Family en A State of Trance en wereldtournees van internationale dj's als Armin van Buuren en Hardwell. De focus van ALDA ligt op de uitbreiding van de merken en internationalisering.

About ALDA
ALDA is a global producer, concept developer and promoter of electronic music and DJ concepts. ALDA works from an 'integrated concept perspective' using its broad experience and knowledge in the field of stage design, storytelling, technical production, video, special effects, decor design and entertainment for every production. The company collaborates with world famous DJs such as Armin Van Buuren and Hardwell and events like Armin Only, I AM Hardwell, A State of Trance, Electronic Family, AMF and The Flying Dutch. www.aldaevents.com.

ALDA