Redwood Capital en LD&A Jupiter vormen een global investment banking organisatie: Drake Star Partners

AMSTERDAM, September 29, 2016 /PRNewswire/ --

De prijswinnende Investment Banking organisaties, Redwood Capital (USA) en LD&A Jupiter (Europa) maken per vandaag hun fusie bekend en gaan tezamen verder als Drake Star Partners; een toonaangevende onafhankelijke en internationale investment banking organisatie met een focus op de TMC sector (Technologie, Media en Communicatie).
Drake Star Partners heeft kantoren in New York, Londen, Parijs, München, Los Angeles, Berlijn, Amsterdam, Genève en Tokio.
Drake Star Partners brengt 60 doorgewinterde professionals bij elkaar. De Managing Partners hebben gemiddeld 25 jaar ervaring met een gezamenlijk track record van meer dan 274 deals sinds 2004, waarvan 70% internationaal. De fusie komt op een sterk momentum, met al 24 afgeronde transacties, met een totale waarde van meer dan $1 miljard, in 2016.
Drake Star Partners adviseert snelgroeiende bedrijven en biedt een brede selectie van M&A, financierings- en corporate finance diensten aan. Door haar TMC expertise, internationale deal ervaring en technische knowhow is Drake Star Partners uniek gepositioneerd als groeipartner voor haar klanten wereldwijd.
Drake Star Partners is een onafhankelijke investment banking organisatie en is eigendom van haar Managing Partners. De organisatie wordt geleid door Gregory Bedrosian (Co-CEO & Managing Partner) in New York en Marc Deschamps (Co-CEO & Managing Partner) in Londen.
Marc Deschamps, Co-CEO van Drake Star Partners geeft aan: 'Wij zijn erg blij om de fusie en de lancering van Drake Star Partners bekend te maken. De fusie komt op een moment dat er een blijvend sterk M&A en investeringsmomentum is. Dit wordt gedreven door verschillende trends in de technologie zoals; digitalisatie, industrie 4.0, cloud diensten, analytics, augmented reality, FinTech, HealthTech of veranderende business modellen. Alle industrieën worden geraakt door deze ontwikkelingen. Met kantoren in zeven landen bieden wij onze klanten één internationaal team van TMC en investment banking professionals die ervaren industrie- en transactiekennis leveren.
De fusie benadrukt ook een belangrijke stap in de strategie van Drake Star Partners.
'Onze globale focus geeft ons unieke toegang tot een uitgebreid netwerk van multinationals, financiële investeerders en veelbelovende groeiende bedrijven', geeft Gregory Bedrosian, Co-CEO van Drake Star Partners, aan. 'Met de toename van internationale transacties, zijn we nu nog beter gepositioneerd om mee te bewegen met internationale M&A - en investeringstrends. Wij bieden onze klanten ons grote internationale bereik en schaal aan, met de best mogelijke service, ondersteund door onze internationale executie kennis.'
Over Drake Star Partners
Drake Star Partners is een investment banking organisatie die adviseert in de TMC  (Technologie, Media en Communicatie) sectoren, met kantoren in New York, Londen, Parijs, München, Los Angeles, Berlijn, Amsterdam, Genève en Tokio. De organisatie focust op M&A en corporate finance voor haar klanten wereldwijd. Voor Drake Star Partners werd gevormd, hebben LD&A Jupiter en Redwood Capital sinds 2004 meer dan 274 deals afgerond, waarvan 70% internationaal.
Drake Star Partners is de marketing naam voor de global investment bank organisatie Drake Star Partners Holdings Limited en zijn dochterondernemingen. In de USA worden alle securities afgehandeld door RGC, LLC, lid FINRA/SIPC, een volledige dochteronderneming van Redwood Capital Group. Aanvullende informatie kan over FINRA op http://www.finra.org en over SIPC op http://www.sipc.org gevonden worden. (c) 2016 Drake Star Partners.
Disclaimer
Redwood Capital en LD&A Jupiter hebben definitieve overeenkomsten getekend om te fuseren tot Drake Star Partners. De fusie is onderhevig aan wettelijke goedkeuring en overige gebruikelijke voorwaarden.
Press enquiries
Please contact Frank Verbeek, frank.verbeek@drakestar.com , +31(0)20-792-0006