WFTNIVO biedt alternatief voor Wft PEplus-examens

Nieuwegein, 28 september 2016 - Alle financieel adviseurs in Nederland dienen volgens de wet vóór 31 december 2016 (23:59 uur) te voldoen aan de PEplus-vereisten voor hun Wft-diploma. Voorheen konden ze hiervoor alleen een examen doen. Er wordt nu echter een alternatief aangeboden voor dit examen: een EVC-traject. Het EVC-traject dient als een oplossing voor alle ervaren financieel adviseurs die om wat voor reden dan ook geen examen willen of kunnen maken.

Het idee voor een EVC-traject voor de Wft PEplus-modules is ontstaan na vele gesprekken met ervaren financieel adviseurs over de examens. Ze waren van mening dat de examens niet altijd al hun competenties als financieel adviseur goed zichtbaar maakten. Met hun jarenlange ervaring hadden ze al een groot aantal klanten naar tevredenheid geholpen. In de examens is er volgens hen echter geen ruimte om dit soort ervaringen met klanten te uiten. WFTNIVO kwam daarom voor deze adviseurs met een alternatief voor het PEPlus-examen: een EVC-traject.

Door middel van een EVC-traject maakt een adviseur zichtbaar welke ervaring, kennis en inzichten hij in de afgelopen jaren heeft opgedaan. Uit de beoordeling van dit traject kan blijken dat een adviseur over voldoende competenties beschikt om zijn vak als financieel adviseur te kunnen uitoefenen. Deze beoordeling leidt in zo'n geval tot het verkrijgen van een diploma. Een adviseur voldoet dan aan de vakbekwaamheidseisen en hoeft geen examen meer te maken.

Voordat een adviseur aan een EVC-traject begint kan hij op de website van WFTNIVO een gratis Snelscan doen. Hiermee kan hij testen of hij over voldoende ervaring beschikt om zijn diploma te behalen door middel van een EVC-traject. De adviseur beantwoordt in deze scan een aantal vragen over zijn opleiding(en) en/of werkervaringen.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Lees meer over onze EVC-trajecten op onze website www.wftnivo.nl, of neem contact op met ons via het e-mailadres info@wftnivo.nl of telefoonnummer 030 - 602 30 75.

WFTNIVO

Nieuwegein