Uitreiking half miljoenste DierenDiploma op Werelddierendag

Op dinsdag 4 oktober a.s. wordt het half miljoenste DierenDiploma uitgereikt aan groep 5 van basisschool de Bergse Zonnebloem in Rotterdam. Het DierenDiploma is een gratis lespakket ontwikkeld door de Stichting Met dieren meer mens. Belangrijkste doelstelling van het DierenDiploma is het verantwoord leren om te gaan met huisdieren. En wat is beter om als kind mee te beginnen.

Aan het begin van elk nieuw schooljaar jaar krijgen alle basisscholen in Nederland het gratis lespakket toegestuurd. In vervolg daarop is voor veel scholen Werelddierendag (4 oktober) het uitgelezen moment om de DierenDiploma's uit te reiken.

In 2009 werd het lespakket en de DierenDiploma's voor het eerst geïntroduceerd. En na zeven jaar is een mijpaal bereikt: het half miljoenste DierenDiploma wordt uitgereikt! Leerlingen van basisschool de Bergse Zonnebloem in Rotterdam worden die dag feestelijk in het zonnetje gezet door de twee ambassadeurs van de Stichting Met dieren meer mens, Evelien de Bruijn en Belle Zimmerman.

Ambassadeur Evelien de Bruijn (radio en televisiepresentatrice van o.a. Hart van Nederland) heeft sinds kort ondersteuning gekregen van een junior-ambassadeur, Belle Zimmerman (bekend van o.a. tv serie Brugklas). Beide dierenliefhebbers zetten zich graag in om jonge kinderen op een verantwoorde wijze te leren omgaan met dieren. Wetenschappelijk onderzoek heeft al jaren aangetoond dat het hebben van huisdieren gezond is, maar de Stichting vindt het ook belangrijk dat dit wel op een verantwoorde manier gebeurd: "jong geleerd, is oud gedaan".

De ambassadeurs onderschrijven dit van harte.

U wordt uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

Tijd: 12:00 tot 13:30 uur
Locatie: Basisschool de Bergse Zonnebloem, Elektroweg 18-20, 3051 NC Rotterdam
Informatie: www.dierendiploma.nl

Voor meer informatie en/of fotomateriaal kunt u contact opnemen