Vrouwen hebben meer behoefte aan erotiek

Hoewel mannen de naam hebben, zijn het vooral vrouwen die op zoek zijn naar erotisch entertainment. Dat concludeert althans de organisatie van KamaSutrA Erotic Festival. Dit erotische lifestyle festival vindt van 30 september t/m 2 oktober plaats in de Jaarbeurs. ,,Er komen steeds meer vrouwen op ons evenement af", stelt manager Mariska van den Hout vast. ,,Het aanbod hebben we daarop aangepast."

In vergelijking met de vorige editie van KamaSutrA, komen ruim 13% meer vrouwen naar de Jaarbeurs dit weekend. Dat blijkt uit de voorverkoopcijfers ,,Zeer opmerkelijk", concludeert Van den Hout. ,,Wellicht komt dit doordat we zijn getransformeerd van een beurs naar een erotisch festival. Blijkbaar spreekt dat vrouwen aan." Volgens de festival manager is het entertainment aanbod als gevolg hiervan aangepast. ,,We zorgen ervoor dat er genoeg te beleven is. We hebben onder meer geïnvesteerd in een speciale, stoute show voor vrouwen. Deze attractie heeft als titel 'The Boys Next Door' meegekregen. Een spektakel vol met gespierde strippers die in een nostalgische spiegeltent uit de kleren gaan. Begeleid door opzwepende muziek en veel lichteffecten." Lachend: ,,Mannen mogen hier niet naar binnen." De toename van vrouwen is niet de enige opvallende ontwikkeling, zegt Van den Hout. ,,Ook de gemiddelde leeftijd gaat omlaag. We zien steeds meer twintigers bij KamaSutrA die voorzichtig hun grenzen verkennen. Het feit dat we nu een festival zijn, maakt het evenement voor deze doelgroep extra relevant. We voorzien duidelijk in een behoefte. KamaSutrA is niet voor niets het grootste erotische lifestyle evenement in Nederland en we groeien nog steeds."

Facelift

Jarenlang was KamaSutrA een beurs met meer dan honderd stands. ,,Dat is nu anders", legt Van den Hout uit. Alles rond KamaSutrA is vernieuwd. ,,We bieden minder stands en veel meer beleving, hoewel er geen traditionele optredens meer zijn. Overal op de festival vloer komen bezoekers opvallende artiesten tegen die voor spraakmakend entertainment zorgen. Bij de dansvloer zorgen sexy Gogo danseressen voor spektakel." De muziek komt voor rekening van bekende DJ's. ,,We hebben onder meer Fajah Lourens, Phalerieau (beter bekend als presentator Valerio) en Sofia Valentine gestrikt." Niet alles is aangepast. ,,De bekende en zeer succesvolle attracties uit het verleden zijn gebleven. Onder meer het Swingers Café, de Voyeur en het Erotische Doolhof zijn daar voorbeelden van." Het volledige entertainment aanbod is gepubliceerd op de website.

KamaSutrA BV

UTRECHT