Honeywell introduceert Lyric T6: slimme thermostaat voor thuiscomfort

Lyric T6 combineert slimme functies - waaronder koppeling met Apple HomeKit(tm) - met een gestroomlijnd design

Honeywell (NYSE:HON) - al meer dan honderd jaar wereldwijd leider op het gebied van thermostaten - introduceert de nieuwe, slimme, programmeerbare thermostaat Lyric T6. Dit nieuwste Honeywell home-product biedt comfort wanneer je thuis bent en helpt je energie te besparen wanneer je dat niet bent. Dankzij compatibiliteit met Apple* HomeKit(tm)** gebruik je de Lyric T6 bovendien eenvoudig en veilig met spraakaansturing via Siri. De thermostaat heeft een gestroomlijnd, minimalistisch design, slimme functies, bediening via de Lyric-app voor Android en iOS, en de ondersteuning die klanten van Honeywell mogen verwachten.

De Lyric T6 is een uitbreiding op Honeywells portfolio van connected thermostaten, naast de bestaande thermostaten evohome Wi-Fi en Round Connected. De nieuwe thermostaat sluit naadloos aan op de dynamische en onregelmatige agenda van moderne consumenten. Met de Lyric-app bedienen gebruikers de thermostaat namelijk direct via hun iOS- of Android-apparaat, zoals de smartphone of tablet. Met de geïntegreerde geofencing-functie gaat de Lyric T6 automatisch naar de gewenste temperatuurinstelling zodra de laatste persoon van het gezin zich buiten een bepaalde afstand van huis begeeft. Ook signaleert de Lyric T6 wanneer de eerste persoon terugkeert, zodat de temperatuur in huis comfortabel is zodra hij of zij arriveert. De consument kan zelf bepalen op welke afstand vanaf de woning de geofencing-functie in werking moet treden: van een aantal kilometers rondom het huis tot om de hoek. Hij kan ook kiezen voor een meer traditioneel zevendaags klokprogramma. Deze functies helpen de consument efficiënt om te gaan met energie en geld te besparen. Daarnaast biedt de thermostaat de mogelijkheid meldingen te ontvangen bij extreem hoge of lage temperaturen in de woning.

"Het gevoel continu in contact te staan met je huis en altijd controle te hebben over je huis, draagt misschien wel net zoveel bij aan het comfortgevoel als de temperatuur in huis", zegt Mario Moura, General Manager van Honeywell's Residential Business Europa. "De Lyric T6 geeft mensen nog meer keuze, en controle, naast de betrouwbaarheid en innovatie waar Honeywell om bekend staat."

De Lyric T6 in het kort
- Gestroomlijnd design: het zwarte touchscreen met donkergrijze rand is een subtiele toevoeging aan je interieur.
- Lyric-app: hiermee is thuiscomfort - en zijn instellingen - vrijwel overal direct aan te passen (maar uiteraard ook direct op de thermostaat zelf).
- Groeit mee met het huis: doordat hij Apple(r) HomeKit ondersteunt, groeit de Lyric T6 mee met het ecosysteem in huis.
- Zelflerend en optimaliserend: de Lyric T6 leert van je huis doordat hij registreert hoe lang het duurt voor het in huis opwarmt of afkoelt. Hierdoor is het altijd de gewenste temperatuur op de ingestelde tijd.
- Slimme notificaties: de Lyric T6 kan waarschuwen bij extreme temperaturen in huis.
- Bedraad of draadloos: de Lyric T6 is zowel bedraad (voor aan de muur) als draadloos verkrijgbaar, en past op vrijwel elke cv-ketel en stadsverwarming.

De Honeywell Lyric T6-thermostaat is vanaf 1 oktober 2016 verkrijgbaar via verwarmingsinstallateurs en halverwege oktober via online retailers. De consumentenadviesprijs van de bedrade Lyric T6 is 199 Euro (incl. btw) en voor de draadloze versie T6R 249 Euro (incl. btw).

* Apple HomeKit(tm) vergt een iPhone, iPad of iPod touch met iOS 8.1 of recenter.
** HomeKit(tm)-producten krijgen alleen toegang op afstand in combinatie met een Apple TV (3e generatie of recenter) voorzien van Apple TV-software 7.0 of recenter, en een iPhone, iPad of iPod touch met iOS 8.1 of recenter.

Over Honeywell
Honeywell (www.honeywell.com) is een in de Fortune 100 genoteerde technologie- en productieonderneming die actief is op meerdere gebieden en klanten over de gehele wereld voorziet van luchtvaartproducten en -services; meet-, regel- en besturingstechnologieën voor gebouwen, woningen en industrie; turbocompressoren en materialen die aan hoge prestatie-eisen moeten voldoen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Morris Township, New Jersey (Verenigde Staten), en de aandelen van Honeywell worden verhandeld op de effectenbeurzen van New York, Londen en Chicago. Meer nieuws en informatie over Honeywell vindt u op www.honeywellnow.com.

Voor alle lifestyle foto's ga naar http://bit.ly/Lyriclifestylefotos

Voor alle productfoto's ga naar http://bit.ly/Lyricproductfotos

Honeywell