Sandd blijft groeien en vernieuwen

Vanaf maandag 26 september gaat postbedrijf Sandd gefaseerd over naar een nieuwe merkidentiteit. Een nieuwe huisstijl met daarbij behorend een nieuw logo én een nieuwe website. Deze nieuwe huisstijl past bij de kernwaarden ondernemerschap, lef en ambitie van Sandd en zal zorgen voor een grotere herkenbaarheid.

Ronald van de Laar, CEO: "Sinds de oprichting van Sandd in 1999 is het logo onveranderd gebleven terwijl de postmarkt volop in beweging is. We hebben de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Om een continue groei te waarborgen, zoeken we vanuit ons ondernemerschap naar andere mogelijkheden in de postmarkt. Doordat we deze kansen optimaal benutten én zelf creëren zit daar een ruimschoots potentieel in voor een succesvolle toekomst. Deze toekomst zit voor Sandd in het feit dat we een postbedrijf worden met een veel breder portfolio. We zijn volop bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten waarmee we nieuwe doelgroepen aanspreken en waarbij we meer focus zullen hebben op postverzending in het MKB."

Nieuwe proposities

Vanaf 1 oktober start Sandd met 48 uursbezorging voor gecodeerde en gesorteerde bulkpartijen. Er is extra capaciteit gecreëerd door investeringen in het verwerkingsproces. Ook is het bedrijf sinds kort gestart met het bezorgen van brievenbuspakjes op dinsdag en vrijdag. Van de Laar vervolgt; "Zoals men van Sandd gewend is zullen we met deze nieuwe proposities en onze manier van werken de postmarkt een nieuwe impuls geven. Om onze positie te verstevigen, slaan we een nieuwe weg in waarbij we onze klant centraal plaatsen en scherpe tarieven en optimale kwaliteit garanderen."

Continue verbeteren

"Bij deze nieuwe fase hoort ook een andere manier van werken," zegt Van de Laar. "Om succesvol verder te kunnen groeien, hanteren we een LEAN-methode waarbij we onszelf continue verbeteren. Belangrijk hierbij is dat iedere medewerker, in elke laag van de organisatie verantwoordelijkheid draagt. Op deze manier werken we slim en met ambitie aan de verdere groei en ontwikkeling van Sandd."

Frisse huisstijl

Bij al deze veranderingen hoort ook een nieuwe uitstraling die past bij deze uitdagende richting. Het logo heeft een frisse en speelse uitstraling gekregen en de primaire kleuren blauw en magenta blijven intact. De d's lopen schuin naar boven en laten een stijgende lijn zien, deze lijn staat synoniem voor de toekomstige groei van Sandd. Ook biedt de vierkante vorm van de punt een mooi contrast met de ronde vormen van de letters. De punt staat voor stabiliteit en daadkracht. "Met dit nieuwe logo markeren we een nieuwe stap binnen Sandd", geeft Van de Laar aan.

De afgelopen maanden is achter de schermen hard gewerkt aan de lancering van deze nieuwe huisstijl en website. Het nieuwe Sandd is op maandag 26 september feestelijk onthuld in de Centrale Sorteerhal van het postbedrijf in Apeldoorn.

Sandd B.V. is een dynamisch postbedrijf dat sinds de liberalisering van de postmarkt een enorme groei doormaakt. Het postbedrijf uit Apeldoorn bezorgt zakelijke post op dinsdag en vrijdag in Nederland. Sandd B.V. heeft 18.000 postbezorgers die op jaarbasis ca. 750 miljoen poststukken bezorgen. Het bedrijf onderscheidt zich door een uitstekende bezorgkwaliteit te koppelen aan scherpe tarieven. Sandd heeft inmiddels een marktaandeel van 30% in het zakelijke postsegment.

Voor vragen kunt u zich wenden tot Monique Kortman: mkortman@sandd.nl of 055-3682525

Sandd BV

Apeldoorn