BenBits terug met eerste 100% natuurlijke kauwgom

Antwoord op petrochemische bestanddelen in meeste kauwgom, Albert Heijn neemt BenBits op in 924 supermarkten.

Haarlem 27-09-2016 | Het Nederlandse merk BenBitskeert vandaag terug in desupermarkt met de eerste 100% natuurlijke kauwgom. De gezondheids- en duurzaamheidstrend heeft de kauwgom-categorietot nu toe overgeslagen, terwijl uit onderzoek blijkt dat ruim 60% van kauwgom door het lichaam wordt opgenomen. Dat het tijd voor vernieuwing was, wordt aangetoond door het feit dat Albert Heijn het vernieuwde BenBitsin 924 supermarkten een plekje gunt.

Geheim recept, condooms en autobanden
De ingrediënten van het gemiddelde kauwgompje zijn sinds jaar en dag geheim. Ondernemer Jochem Schouten van BenBits: "Om een of andere reden komen fabrikanten al decennia weg met een grotendeels geheim recept. Op de verpakking van de meeste kauwgom prijken weliswaar meer dan 20ingrediënten, op zich al extreem veel, maar ook de verder niet gespecificeerde 'gombasis'. Deze vormt zo'n 30% van het product en wordtin vrijwel alle gevallengemaakt met bestanddelen uit de petrochemische industrie, waarmee ook industrieel rubber en latex worden gemaakt. Mensen kauwen dus eigenlijk op een autoband of een condoom. Geen gezonde gedachte toch?"

De Maya's en de Chicozapoteboom
BenBits wordt gemaakt zoals de Maya's al eeuwen kauwgom geleden maakten: met gom afkomstig van de Chicozapoteboom, ook wel de Sapodillaboom genoemd. Volledig natuurlijk. De smaken Minty Salmiak, Peppermint en Spearmintworden gemaakt met slechts een beperkt aantal ingrediënten, die allen uitsluitend natuurlijk zijn. En uiteraard is BenBits kauwgom geheel suikervrij.
Schouten: "Als je weet dat je 100% natuurlijk kauwt, kauw je natuurlijk 100% ontspannen. Dat is ook de reden waarom de Maya's gek waren op kauwgom: het vermindert stressen werkt concentratie verhogend. Kauwgom is gewoon een heel mooi product met zeer positieve eigenschappen, mits het op de juiste manier gemaakt wordt."

Natuurlijke afbreekbaarheid
Kauwgom gemaakt van aardolie is niet afbreekbaar, BenBitsis dat wel. Schouten: "Natuurlijke gombasis verdwijnt door weersinvloeden en slijtage. Dit komt doordat er geen chemisch proces heeft plaats gevonden om de gom te versterken en taaier te maken. Het is dus ook niet schadelijk voor de natuur en hecht zich ook minder makkelijk aan de straat en stoeptegels, mocht iemand het per ongeluk weggooien. Fijner voor het milieu dus!"

Over BenBits

BenBits was in de jaren '80 en '90 een van de grootste kauwgommerken. Onder meer was BenBitsde eerste suikervrije kauwgom en stond het merk bekend om haar unieke salmiak smaak en opvallende reclame. 76% van de Nederlanders ouders dan 35 jaar kent BenBitsnog. Sinds 2016 is Nederlands MerkGoed de nieuwe eigenaar van BenBits en is het merk terug met een hoogwaardige range 100% natuurlijke kauwgom.

Voor meer informatie: www.benbits.com

BenBits BV