In oktober vindt de 21e editie Macao International Trade and Investment Fair (MIF) plaats

Ontmoeting tussen verschillende bedrijfssectoren ter verkenning van businessmogelijkheden

MACAO, 26 september 2016 /PRNewswire/ -- De Macao International Trade and Investment Fair (MIF), een beurs georganiseerd door IPIM in samenwerking met 15 medeorganisatoren, vindt dit jaar plaats tussen 20 en 22 oktober aanstaande.

Foto - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160921/410206 [http://photos.prnewswire.com/prnh/20160921/410206]

MIF is de eerste lokale beurs die het UFI-certificaat van de Global Association of the Exhibition Industry draagt, en de beurs is een van de meest vooraanstaande evenementen die jaarlijks in Macao plaatsvinden.

Het thema van MIF dit jaar is: "Co-operation-Key to Business Opportunities" (Samenwerking, de sleutel tot businessmogelijkheden). Voor de eerste keer in zijn geschiedenis, werkt MIF samen met partnerlanden en -steden. Portugal en Peking zijn in dit kader de eerste partners om de rol van Macao, als "World-class Tourism and Leisure Center" en "Business and Trade Cooperation Service Platform tussen China en Portugeessprekende landen" in de spotlights te zetten. Van de economische diversiteit in de regio kunnen bedrijven profijt trekken en daarom zal MIF functioneren als bemiddelaar en potentiële partners aan de exposanten voorstellen, zodat deze tijdens de beurs de gezamenlijke mogelijkheden van met elkaar zakendoen kunnen bespreken.

Beurs

Op de beursvloer van de MIF vindt u stands van Chinese steden, Europa, Portugeessprekende landen (PSCs) en de beide Amerika's. Parallel aan de beurs vindt de "Products an Services Exhibition" van Portugeessprekende landen plaats.

Forum/Conferentie

Er staan talrijke fora, conferenties en sessies gepland, waaronder de "World Summit of Chinese Entrepreneurs". Om de ontwikkeling van de Aziatische en mondiale economieën te bespreken, zullen regeringsleiders en leiders uit commerciële kringen van over de hele wereld, evenals internationaal opererende Chinese ondernemers, allemaal in Macao samenkomen.

Business-matching

MIF biedt tijdens de beurs ook gelegenheid tot business-matching. Hiervoor werd een online platform ontwikkeld om bezoekers en exposanten met elkaar in contact te brengen.

Samenwerking MKB (SMEs co-operation)

MIF biedt een krachtig ontwikkelingsplatform voor MKB-bedrijven. MIF helpt exposanten om hun potentieel te vergroten door eveneens internationale brancheorganisaties en ondernemingen uit te nodigen.

Overzicht van de 20e MIF

De 20(e) editie van de MIF trok bijna 110.000 bezoekers uit meer dan 50 landen en regio's. Op de beursvloer met een oppervlak van ongeveer 30.000 m(2) stonden 1.900 stands en er vonden 55 fora en conferenties plaats.

Om de "Three Centres" en de bestaande "Portal" verder te promoten, heeft MIF een zogeheten "Portal Professional Service Suppliers' Exhibition Area" (Portal en exposantensectie voor professionele dienstverleners) ontwikkeld. In dit kader werden 16 professionele dienstverleners uitgenodigd, om de uitwisseling tussen in Macao gevestigde bedrijven en exposanten uit Portugeessprekende landen te versterken.

Er vonden ongeveer 574 business-sessies plaats, waaraan 117 ondernemingen uit Portugeessprekende landen deelnamen. Er werd o.a. gediscussieerd over zaken op het gebied van catering, gezondheidsproducten en uiteenlopende soorten dienstverlening.

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160921/410206

Macao Trade and Investment Promotion Institute (IPIM)

CONTACT: CONTACTPERSOON: Li Xiaojun, +86-136-8311-1290, 309280216@qq.com

PR Newswire