Iglo wint GfK Shopper Marketing Award

Zojuist is op het GfK FMCG Jaarcongres bekend gemaakt dat Iglo de GfK Shopper Marketing Award 2016 heeft gewonnen. Iglo ontvangt de prijs voor de herlancering van Iglo Roerbak Sensatie. De GfK Shopper Marketing Award wordt jaarlijks uitgereikt aan een merk dat zich in het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing binnen de FMCG branche. De prijs is dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. Iglo was samen met Crystal Clear en Hertog Jan genomineerd door de vakjury.

De jury roemde de herlancering van Iglo vanwege de turnaround die ze hebben gecreëerd voor iedereen die weleens alleen eet. " 'Verras jezelf in een handomdraai met Iglo Roerbak Sensatie' is een succesvolle herlancering gedreven door sterke consumenten & shopper insights als basis voor categoriegroei bij de retailer", aldus de jury.

De GfK Shopper Marketing Award is een initiatief van GfK en een aantal partners, welke tevens de vakjury vormen:

Ruud Verschuur (Retail & Trade expert, Drivesight), Art Frickus (Shopper Marketing expert, Conspicuous), Hans van Trijp (Hoogleraar Wageningen Universiteit), Leo van de Polder (POPAI Benelux), Stefan Heule (Head of Shopper GfK), Danny Oomen (Division Manager Media GfK), Femke Veenstra (GfK NORM).

Geplaatst in:

Over de GfK Shopper Marketing Award
GfK heeft uitgebreid onderzoek gedaan onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury op basis van fact based insights uit het shopper marketing proces een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist hebben een 10-tal merken hun case aan de vakjury gepresenteerd en werden beoordeeld op doelstellingen, boodschap & creatieve uitwerking en de executie op shopper marketing gebied. Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn door de vakjury voorgedragen als de drie genomineerden die tijdens het GfK FMCG Jaarcongres hun case verder hebben toegelicht. Het publiek bepaalde uiteindelijk samen met de vakjury wie er met de GfK Shopper Marketing Award naar huis ging.

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.
Voor meer informatie:www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl

Monique Moeskops
Head of Marketing and Communications