Digital Excellence Monitor 2016 brengt digitale klantervaring in kaart

AMSTERDAM - 21 september 2016. ANWB.nl, ASNBank.nl, Greenchoice.nl, Justlease.nl, KLM.com, KPN.com en Topbloemen.nl leiden de rankings in de vandaag verschenen Digital Excellence Monitor 2016. Dit benchmarkrapport van onderzoeksbureau WUA geeft antwoord op de vraag welke spelers in 7 belangrijke branches voor de aanschaf van consumentenproducten en diensten in Nederland de beste digitale klantervaring bieden. Deze customer experience wordt uitgedrukt in een gemiddelde score op de thema's Merk, Look&Feel en Aanbod uit het WUA Web Performance Model.

De resultaten in de Digital Excellence Monitor 2016 zijn gebaseerd op onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in de periode augustus 2015 - juli 2016. In totaal beoordeelden meer dan 8500 respondenten meer dan 1500 websites in 7 onderzochte branches: Telecom, Travel, Retail, Finance, Verzekeringen, Energie en Automotive.

In het rapport zijn náást de rankings, ook meer dan twintig best practices te bekijken van de toppers in de markt. Ook vind je interviews met digitale professionals van bedrijven die de rankings aanvoeren. Het rapport is hier gratis te downloaden op de website van WUA. Daan Tames, managing director bij WUA:

"De Digital Excellence Monitor 2016 van WUA laat voor de zeven branches waar we veel kennis en expertise hebben als onderzoeksbureau zien, welke organisaties excelleren op customer experience in de digitale arena. Naast de rankings hebben we dit jaar vol ingezet op het delen en ontsluiten van onze benchmark in Nederland, cijfermatig op de 3 thema's én in de vorm van best practices. Het maakt dit rapport zéér lezenswaardig en een mustread voor iedereen die digitaal wil excelleren!"

Pure online spelers winnen terrein
In het recente verleden waren vooral de al bekende merken dominant in het digitale spel, de pure online spelers waren de uitdagers. WUA ziet de dominantie van de nieuwe spelers toenemen. Spelers als Simyo, Knab, Greenchoice en vele anderen die steeds hoger scoren in de customer experience benchmark zijn beter dan ooit in staat de voorkeur van de consument te verkrijgen.

Over de Digital Excellence Monitor 2016
In de Digital Excellence Monitor 2016 vat WUA alle customer experience benchmarking onderzoeken van afgelopen jaar samen in één rapport. In tegenstelling tot andere jaren is het thema Vindbaarheid weggelaten, wat een ander beeld geeft dan de WUA Top 100. Dit andere beeld ontstaat door te focussen op de website-ervaringen van de consument. Matthijs van den Broek, Head of Thought Leadership bij WUA:

"In dit rapport geven we volop aandacht aan de customer experience thema's Look&Feel, Aanbod en Merk. Een nieuwe aanpak die past bij de positionering en internationale groei van WUA. In de energiebranche bijvoorbeeld, voert Greenchoice de ranking aan, met grote afstand gevolgd door grotere marktpartijen als Essent en Eneco. Greenchoice is in onze benchmark vaker een voorbeeld voor de branche en daarbuiten: in dit rapport ligt die prestatie onder het vergrootglas."

Bekijk hier alle rankings en download het volledige rapport inclusief 20 best practices uit 7 branches.

Geplaatst in:

WUA!

plaats:
Amsterdam

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234