Cublend maakt voedseltoevoegingen veiliger

Nieuwe innovatieve fabriek voor blends nu al populair bij food industrie

Bleiswijk/Kortrijk, 21 september 2016 - Met de opening van een nieuwe geavanceerde productiefaciliteit voor poeder-, kruiden- en groentemengsels zet het Nederlandse bedrijf Cublend een forse stap in de verbetering van voedselveiligheid.

Cublend levert honderden soorten op maat gemaakte powder blends als halffabricaten aan de voedingsindustrie. Blends voor soepen, vlees, sauzen en marinades, coatings voor noten, vis en vleesproducten, functionele toevoegingen en voedingsstoffen voor sport en afslanken.
Door het gebruik van één productieplatform onder één dak en dankzij een zelf ontwikkeld geautomatiseerd grondstof-managementsysteem hoeft er niet met voedingsstoffen gesleept te worden en wordt kruisbesmetting en allergenencontaminatie voorkomen. Ook op het gebied van hygiëne gaat Cublend verder dan andere productiefaciliteiten.

De afgelopen jaren kwam de voedingsindustrie regelmatig negatief in het nieuws vanwege besmettingen met schadelijke bacteriën en restjes allergenen in producten die er volgens de verpakking niet in horen te zitten. ,,De mensen achter dit jonge bedrijf hebben samen zestig jaar ervaring en knowhow op het gebied van food- en ingrediëntensystemen. Wat we steeds van klanten horen is dat het beter, sneller en vooral veiliger moet," aldus eigenaren Carlo van Eijmeren en Rob Nijgh. ,,Daarom is er in de branche een grote behoefte aan dit soort innovaties. Met Cublend zetten we een nieuwe standaard in West-Europa en dwingen we andere bedrijven die te volgen."

Cublend presenteert zich vandaag op de tweejaarlijkse internationale Intrafood vakbeurs voor grondstoffen, ingrediënten, additieven, hulpstoffen en halffabricaten in het Belgische Kortrijk. Hoewel het bedrijf net van start is gegaan, is de orderportefeuille al goed gevuld. Grote bedrijven hebben zich als klant gemeld. Als dat zo doorgaat, overweegt Cublend volgend jaar zijn productiecapaciteit van 6000 ton uit te breiden.

Volgens Nijgh wordt voedselveiligheid steeds belangrijker in de branche. Zowel bij fabrikanten als consumenten. Naast het veilige productiesysteem werkt Cublend voor zijn kruidenmengsels, kruiden en specerijen met natuurlijke grondstoffen die niet genetisch gemodificeerd of geproduceerd zijn met behulp van genetisch gemodificeerde ingrediënten. Die zijn traceerbaar binnen de EU. Op deze wijze borgt het bedrijf de voedselveiligheid in de gehele keten.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carlo van Eijmeren en Rob Nijgh van Cublend, Tel: 010 - 3072478, e-mail: info@cublend.nl. Zie ook: www.cublend.nl.

Cublend

BLEISWIJK/KORTRIJK