Het is weer om te genieten!

Met dit najaar drie bokbieren van Grolsch: Rijke Herfstbok, Gerijpte Herfstbok en Winterbok

Het najaar heeft veel moois te bieden. Het begin van de herfst is immers ook het begin van het bokbierseizoen. Met dit najaar maar liefst drie bokbieren van Grolsch: Rijke Herfstbok, Gerijpte Herfstbok én Winterbok. De Grolsch Rijke Herfstbok én Grolsch Gerijpte Herfstbok zijn vanaf deze week alweer volop verkrijgbaar in supermarkten, slijterijen en Grolsch horeca. Vanaf eind november zal daar Grolsch Winterbok aan worden toegevoegd. Met de introductie van deze heerlijke bokbieren wenst Grolsch iedereen alvast een heel mooi najaar toe. Want wat het weer dit najaar ook is, het is weer... om te genieten. Met de bokbieren van Grolsch!

De verpakking van Winterbok met daarbij meer informatie over het karakter van dit bier volgt in november.

Najaarscampagne
In de nieuwe najaarscampagne 'Het is weer om te genieten' koppelt Grolsch haar bokbieren expliciet aan de weersomstandigheden van het najaar. Grolsch gaat op zoek naar het Nationale Weergevoel. Daarbij gaat het niet om wat de weersomstandigheden in Nederland zijn, maar juist hoe ze erváren worden. De weergevoelens die online gedeeld worden, worden in kaart gebracht en vertaald naar de weerkaart met het Nationale Weergevoel. De campagne is te zien op TV, in de bioscoop, in print, op de winkelvloer en online. Eind september gaat de campagnewebsite www.hetisweeromtegenieten.nl live. Dat alles met in het achterhoofd: wat het weer ook is, het is weer om te genieten.

Bieren met karakter
De bokbieren van Grolsch hebben een warm en toegankelijk karakter en zachte geuren. Deze speciaalbieren zijn uitsluitend in de herfst- en wintermaanden te verkrijgen. Ze zijn heerlijk na het trotseren van een herfststorm, na het fietsen door een najaarsbui of gewoon rustig bij de openhaard. De bokbieren zijn bij uitstek geschikt bij wat stevige maaltijden, zoals stamppotten, wild, geroosterd en gerookt vlees.

Grolsch Gerijpte Herfstbok
Vanwege het grote succes en de enthousiaste reacties op het 400-jarig jubileumbokbier van afgelopen jaar komt Grolsch dit jaar opnieuw met Grolsch Gerijpte Herfstbok. De oude munitiebunker bij vliegveld Twenthe leende zich wederom perfect voor het ruim negen maanden durende rijpingsproces. In die maanden heeft de smaak van Grolsch Herfstbok zich in de fles verder ontwikkeld: van een jonge, zachtzoete bok naar een gerijpte, volmondige bok.

Via www.hetisweeromtegenieten.nl kunnen consumenten alvast een gepersonaliseerde 1,5 liter beugelfles Grolsch Gerijpte Herfstbok voor 2017 bestellen. Speciaal voor deze bierliefhebbers zal Grolsch - in een gelimiteerde oplage - Grolsch Herfstbok negen maanden laten rijpen.

Herfstbokrondleidingen in de brouwerij
In de maanden oktober en november kunnen herfstbokliefhebbers op dinsdag-, woensdag- en donderdagavond een rondleiding volgen door de brouwerij en aansluitend genieten van de nieuwste Grolsch Herfstbok en een uitgebreid stamppotbuffet. Uiteraard kan dan ook de Grolsch Gerijpte Herfstbok worden geproefd en vanaf november ook de Grolsch Winterbok. Aanmelden kan via www.grolsch.nl/brouwerijtour.

Ieder seizoen een eigen bier
Consumenten en horecaondernemers willen steeds vaker nieuwe smaken en belevingen proberen. Grolsch speelt daarop in met een breed assortiment aan speciaalbieren, ieder met een eigen smaak. Met het Wisseltapprogramma biedt Grolsch de horecaondernemer de mogelijkheid om ieder seizoen een ander bier op de tap te zetten: Lentebok, Zomerweizen, Herfstbok en Winterbok.

Geplaatst in:

Redactionele informatie
Voor meer informatie en/of aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Koninklijke Grolsch N.V.
Afdeling Corporate Affairs
Koert van 't Hof
Tel: 053-48 33 407
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

plaats:
Enschede
website:
http://www.grolsch.nl

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234