S1 2016: Emakina Group zet groei verder

Emakina Group (ALEMK:BB) maakt vandaag zijn halfjaarlijkse resultaten 2016 bekend.

* S1 geconsolideerde bedrijfsopbrengsten +19%: 38.594.477 EUR tegenover 32.462.191 EUR in 2015 (+5% bij constante perimeter)

* S1 EBITDA stijgt met 6 %: EUR 2.595.804, tegenover EUR 2.453.590 in 2015 (% van totale bedrijfsopbrengsten: van 7,6% naar 6,7%)

* Winst uit de gewone bedrijfsuitoefening stijgt met 81%: EUR 1.054.967, nettowinst is meer dan verdubbeld: 585.461 EUR

Het management houdt zijn vooruitzichten voor 2016 aan en verwacht een omzetgroei op basis van de huidige commerciële situatie.

De omzet S1 "buiten België" vertegenwoordigt 57% van het geconsolideerde bedrijfsresultaat (50% in 2015).

In 2016 hebben nieuwe binnen- en buitenlandse klanten een agentschap van Emakina Group als partner gekozen, bv.: Agrifirm-Nuscience, Aspern Smart City, Balta Group, Bridon Bekaert Ropes Group, Carglass, De Persgroep, Groupe Holder, Héléna Rubinstein, HEMA, Högl Shoe Group, Kodak Alaris, Louvre Hôtels, Marktplaats (Ebay), Mr. Green, Naspers, Ores, Parrot, Puratos, Paula's Choice, REWE Group, Sigfox, Ter Beke, en Wolford.

De overname van Diamond:dogs (Wenen, Salzburg, Zurich, Zagreb) en van Dempsey (Stockholm) bevestigen Emakina's Europese ambitie, om zo het best zijn internationale klanten te bedienen.

De belangrijke groei van de groep creëert nieuwe opportuniteiten maar vereist belangrijke inspanningen op het vlak van integratie en synergieën: ontwikkeling van gemeenschappelijke beheerplatformen, beter delen van eigen knowhow, beschikbare middelen en specifieke technologieën.

Emakina Group biedt geografische uitgestrektheid én lokale knowhow via zijn partners Asiance (Korea), Bubblegum (Spanje), Domino (Italië), Metia (Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten en Singapore), Piramit (Turkije) en SinnerSchrader (Duitsland).

Emakina Group behoort tot de Europese top 3 van onafhankelijke full-service digitale agentschapsgroepen.

Toonaangevende nationale en multinationale organisaties zoeken sterke gebruikerservaringen voor hun klanten, medewerkers en partners. Emakina Group zorgt hiervoor, dankzij hoogwaardige digitale marketingdiensten.

Tevreden gebruikers maken een merk succesvol. Daarom creëren ruim 700 experts vanuit 15 vestigingen in 8 Europese landen prachtige websites, e-commerce-oplossingen, applicaties en communicatiecampagnes. Zo vergroten alle Emakina-agentschappen de 'user equity' van bedrijven en organisaties. Dit opgebouwde vermogen aan positieve ervaringen is de sleutel tot hun succesvolle digitale transformatie.

Naar het officiële bericht

Bezoek de website: http://www.emakina.com/