3M en Festool lanceren het Total Automotive Schuursysteem

3M heeft in februari 2016 een strategische samenwerkingsovereenkomst afgesloten met Festool, producent van elektrisch- en pneumatisch gereedschap. Het doel hiervan is om klanten in het schadeherstelkanaal een uniek en compleet systeem voor schuren, polijsten en stofafzuiging aan te bieden via één enkele leverancier.

3M en Festool hebben het Total Automotive Schuursysteem ontwikkeld om te beantwoorden aan de toenemende behoefte aan nettere, veiligere, doeltreffendere en winstgevende schadeherstelwerkplaatsen. Met de combinatie van de topschuurmiddelen van 3M en het premium gereedschap en de service van Festool zal 3M een totaaloplossing kunnen leveren die de prestaties van de werkplaats verbetert. Het gecombineerde systeem zal vanaf januari 2017 verkrijgbaar zijn in Europa.
"Bij 3M brengen we zeer veel tijd door bij onze klanten om te zien hoe schadeherstelwerkplaatsen vandaag functioneren en te bekijken hoe wij innovatieve oplossingen kunnen aanbieden om hun algehele efficiëntie te verbeteren," aldus Werner Kaelin, Business Development Manager bij 3M Automotive Aftermarket Division. "Wij zijn al meer dan een eeuw lang voorlopers in de ontwikkeling van schuurtechnologie met sterke merken zoals Cubitron (tm) II en Trizact (tm) die onze klanten unieke meerwaarde bieden. Het nieuwe Total Automotive Schuursysteem omvat het premium gereedschap en de uitzonderlijke service van Festool waarmee we onze klanten en partners in het schadeherstelkanaal nog meer voordeel kunnen bieden. . Ons team is momenteel druk bezig met de voorbereiding van de officiële lancering en we zullen ons enthousiasme hierover weldra kunnen delen met de markt."
Het Total Automotive Schuursysteem bestaat uit de combinatie van het bestaande gamma gereedschap, mobiele stofafzuigsystemen en accessoires van Festool met 3M Schuurmaterialen. Festool zal de leverancier blijven van hun unieke dienstenpakket SERVICE all-inclusive (SAI).

Over 3M's Automotive Aftermarket Division
3M's Automotive Aftermarket Division (AAD), een onderdeel van 3M's Industrial Business Group (IBG), is al meer dan 90 jaar actief in het automotive schadeherstelkanaal en heeft meer dan 70 dochterondernemingen wereldwijd.
3M AAD is een betrouwbare marktleider voor auto-onderhoud en schadeherstel en biedt een volledig productengamma voor het fabriceren, herstellen en onderhouden van voertuigen. Het omvat schuurmiddelen, lijmen, lakafwerkingsproducten, afplakproducten, producten voor oppervlaktebewerking, het 3M(tm) Paint Preparation System (PPS(tm)), ademhalingssystemen en maskers, verfstriptapes en bevestigingstapes.
Zowel professionele schadeherstellers als individuele autoliefhebbers wereldwijd stellen vertrouwen in 3M producten om auto's te beschermen, te herstellen en hun glans te behouden.
De inzet van 3M voor deze sector is niet beperkt tot goed presterende producten maar omvat ook een bewuste omgang met grondstoffen en het milieu.

Over 3M
Bij 3M passen wij wetenschap op interdisciplinaire wijze toe om elke dag weer levens te verbeteren. 3M heeft een omzet van $ 30 miljard en heeft 90.000 mensen in dienst die in contact staan met klanten over de hele wereld. Meer informatie over de creatieve oplossingen van 3M voor de problemen van de wereld vindt u op www.3M.nl.

3M, Trizact en Cubitron II zijn handelsmerken van 3M Company.

Over Festool
Festool ontwikkelt elektrisch en pneumatisch gereedschap van topkwaliteit voor professionals en power users. Sinds deze familiezaak in 1925 werd opgericht, is haar engagement voor kwaliteit en innovatie beloond met meer dan 350 patenten en meer dan 90 prijzen. Meer dan 90% van de klanten van Festool blijft het merk trouw. Meer informatie over Festool vindt u op www.festool.com.

Pim de Bruin
Telefoon: +31 15 7822156