Tribes opent deuren in Amsterdam met Hulphond Nederland

Herpen, 16 september 2016

Tribes opent deuren in Amsterdam met Hulphond Nederland
Zevende locatie met vernieuwend flex office concept gevestigd in het Amstelgebouw

Op donderdag 15 september vond de officiële opening plaats van Tribes in Amsterdam. Deze nieuwe vestiging van Tribes biedt een unieke flexwerkfomule gebaseerd op de nomadische stammen, in dit geval de Suri uit Ethiopië. Rudolph Strickwold, directeur Marketing en Commercie van Hulphond Nederland, overhandigde namens de stichting op symbolische wijze hulphond pup Groupon aan de gelijknamige eerste member van de nieuwe vestiging. Tijdens de opening waren ook de finalisten van Miss Nederland 2017 aanwezig om de stichting onder de aandacht te brengen bij de aanwezigen.

Eduard Schaepman, chief en founder van Tribes: "Aan de basis van de bijzondere werkomgeving bij Tribes liggen de gewoonten, rituelen en verborgen schatten van originele stammen. Tribes is eigenlijk een stam van gelijkgestemde professionals uit alle beroepsgroepen, die elkaar op deze thuisbasis ontmoeten. Honden zijn sociale dieren die graag in een roedel leven en dat al 15.000 jaar samen met mensen doen. De grote betekenis van hulphonden voor mensen past dan ook uitstekend bij de filosofie van Tribes. Voor ons is dit een hele natuurlijke samenwerking."

Rudolph Strickwold van Hulphond Nederland: "We zijn blij dat Tribes de deuren voor onze stichting heeft geopend en hiermee aandacht vraagt voor het belang van onze hulphonden die inmiddels al honderden mensen met een fysieke of geestelijke zorgvraag en hun families hebben geholpen."

Over Hulphond Nederland
Hulphond Nederland reikt mensen met een fysieke beperking of geestelijke zorgvraag de helpende hand: de inzet van hulphonden voorkomt namelijk isolement en biedt nieuw perspectief. De stichting heeft ruim dertig jaar ervaring in het opleiden van hulphonden als steun en toeverlaat voor mensen met een fysieke beperking, epilepsie of posttraumatische stressstoornis (PTSS). Ook jongeren met gedrags- of psychische problemen, ontwikkelingsstoornissen zoals ADHD of autisme en (licht) verstandelijke beperkingen blijken gebaat bij de inzet van hulphonden. De hulphonden worden met respect voor het welzijn van de hond zo breed mogelijk opgeleid door deskundige trainers. Zij zijn in staat de hulphond tot wel zeventig verschillende vaardigheden aan te leren. Voor meer informatie: www.hulphond.nl.

Over Tribes
Bij Tribes vind je een stam van gelijkgestemde professionals, die gaan waar de business is. Een 'community of business nomads'. Een groep mensen die dezelfde dingen belangrijk vinden en dezelfde gewoonten hebben. Werkenden uit alle beroepsgroepen, bloedgroepen en windrichtingen. Met één gemene deler: Tribes is de thuisbasis. Tribes is een mobile office provider 3.0 met inspirerende faciliteiten voor haar leden. Tribes biedt lidmaatschappen, virtuele kantoren, vergaderzalen en flexibele werkplekken in al haar locaties. De komende maanden wordt het Tribes netwerk in hoog tempo uitgerold.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Fotobijschrift: Eduard Schaepman (links), Rudolph Strickwold (rechts) en hulphond pup Groupon tijdens de opening van Tribes in Amsterdam.

Bijgevoegde illustratie kunt u gebruiken voor publicatie bij dit bericht. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Hulphond Nederland
Dimitri Nadorp, Hoofd Marketing & Communicatie