Hilckmann gaat over tot uitbetaling transitievergoeding medewerkers

Slachthuis Nijmegen en Vleeshandel Hilckmann gaan over tot uitbetaling transitievergoeding medewerkers

Slachthuis Nijmegen en Vleeshandel Hilckmann gaan per direct over tot uitbetaling van de overeengekomen transitievergoedingen voor twee ontslagen medewerkers. De bedrijven volgen daarmee het vonnis van de rechter in kort geding, die afgelopen week bepaalde dat uitbetaling een contractuele verplichting is die losstaat van het geschil tussen de bedrijven en de gemeente Nijmegen.

Ondanks dat zij meenden dat de medewerkers die in aanmerking komen voor transitievergoedingen hier recht op hebben, zetten de bedrijven de voorgenomen uitbetaling eind juli 'on hold'. Zij voelden zich daartoe gedwongen door een passage in het vonnis in kort geding over de opheffing van de privébeslagen van de bestuurders. In de betreffende passage stelde de rechter dat het pas in de bodemprocedure duidelijk zal worden of beide bedrijven al dan niet de gemeentelijke aankoopsom van 27,6 miljoen euro voor de opstallen mochten aanwenden voor operationele activiteiten. Volgens de rechtbank viel daar tevens onder het uitbetalen van transitievergoedingen aan medewerkers die door de gedwongen bedrijfssluiting getroffen zijn. Om die reden wilden de directies van de bedrijven geen uitkeringen meer doen die achteraf als onrechtmatig zouden kunnen worden aangemerkt.

Omdat de gemeente Nijmegen in deze op expliciet verzoek van Slachthuis Nijmegen en Hilckmann geen standpunt wilde innemen, hebben de bedrijven gewacht op een tussentijds rechterlijk vonnis. Nu dit er ligt, gaat zij over tot uitbetaling.

[Einde bericht]

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Frank Witte, woordvoerder namens Hilckmann: M. +31 653 736 170

Mr. Sander Drijber, Drijber en Partners Advocaten: T. 026 820 01 10