New Skool Media neemt Columbus Travel over

New Skool Media, uitgever van tijdschriften, diverse websites en e-commerce producten, neemt per heden 100% van de aandelen van Columbus Travel over. Columbus verschijnt sinds 10 jaar als reismagazine, heeft een zeer interactieve website en geeft diverse specials en boeken uit.

Rob Koghee, managing partner New Skool Media: 'Met de aankoop van Columbus Travel voegen we een prachtig special interest domein toe aan ons portfolio. Reizen is immers een bezigheid, die op vrijwel alle consumenten van toepassing is. Dat biedt derhalve synergie op bestaande en toekomstige klanten van onze uitgeverij. Ook denken wij Columbus de komende jaren groter te kunnen laten groeien in zowel print, als ook in andere mediavormen.'

Louise ten Have, hoofdredacteur Columbus Travel: 'We zijn erg blij met de overname door New Skool Media. Hiermee hebben we een partner gevonden die ons kan helpen onze groei-aspiraties waar te maken.

Over Columbus Travel

Ontdek de wereld buiten de gebaande paden. Dat is het motto van Columbus Travel. Met schitterende fotografie, diepgaande verhalen en uitgebreide reisinformatie bericht Columbus over de mooiste en meest ongerepte plekken ter wereld, ver weg en dichtbij. Columbus verschijnt als magazine 6 keer per jaar en heeft een zeer interactieve online community.

Over New Skool Media

New Skool Media werd in juli 2014 opgericht vanuit een buy-out van Sanoma Media. De strategie van New Skool Media is met name gericht op het uitgeven van mediaproducten in special interest domeinen.
New Skool Media is één van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland. Het portfolio bestaat uit 22 nationaal bekende titels, waaronder: Fiets, Knipmode, Truckstar, Seasons, Home & Garden, KIJK, delicious. en Vorsten. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met de mediumtypen print, online, mobile, events en e-commerce producten. Daarnaast ontwikkelt New Skool Media ook nieuwe innovatieve formats rondom haar merken.

Nadere informatie: Matthijs de Groot, marketing directeur Columbus, 06-52420911
Rob Koghee, managing partner New Skool Media, 06-53408300.

New Skool Media B.V.