Neven Michael Jackson bezoeken Ronald McDonald Huis VUmc

De Amerikaanse boyband 3T heeft gisteren tijdens hun concerttour Ronald McDonald Huis VUmc bezocht. De bandleden traden daarmee in de voetsporen van hun oom Michael Jackson, die deze plek in 1996 bezocht en een substantieel bedrag doneerde. Taj, Taryll en TJ Jackson spraken in het Ronald McDonald Huis met ouders van zieke kinderen en werden verrast door een playback-act van kinderen op het nummer Beat It van Michael Jackson.

Taj, Taryll en TJ Jackson waren erg onder de indruk van het nut en de noodzaak van het Ronald McDonald Huis, dat mede door de steun van hun oom is gerealiseerd. Sinds zijn bezoek hangt er een foto met bericht van Michael Jackson in het Ronald McDonald Huis. "Het was voor ons heel belangrijk om tijdens onze concerttour Up Close and Personal tijd vrij te maken om het Huis te bezoeken", zegt Taryll Jackson, vader van twee kinderen. "Het is een eerbetoon aan onze oom Michael. Daarnaast hebben zowel TJ als ik persoonlijk ervaring met wat je als ouder ervaart als je kind in het ziekenhuis wordt behandeld. Het raakt ons daarom enorm om hier te zijn en deze ouders te spreken." Taj, Taryll en TJ namen uitgebreid de tijd om te praten en dollen met de kinderen, gingen op de foto met ouders en vrijwilligers en tekenden voordat ze weggingen alle drie het gastenboek.

Emotionele playback-act
Tijdens de playback-act van de aanwezige kinderen, die allen strijden tegen een ziekte ofwel een broer of zus hebben die in het ziekenhuis ligt, op het toepasselijke nummer Beat It, waren de heren duidelijk geëmotioneerd. Ook in de avonduitzending van RTL Late Night, waarin 3T optrad en werd geïnterviewd door Humberto Tan, werd aandacht besteed aan hun bezoek aan het Ronald McDonald Huis. De familie Jackson heeft zich altijd ingezet voor goede doelen en de bandleden van 3T hebben zelf ook een goed doel opgericht ter ere van hun overleden moeder, Dee Dee Jackson.

Noot voor de redactie (niet ter publicatie):
Voor meer informatie en foto's kunt u contact opnemen met Karin van Nistelrode, teammanager communicatie van Ronald McDonald Kinderfonds, via k.vannistelrode@kinderfonds.nl en 06-542 130 98. Voor interviewaanvragen met 3T kunt u contact opnemen met Tiurlan Tobing, 06-1981 0521
Over Ronald McDonald Huis VUmc
In Ronald McDonald Huis VUmc logeren ouders en broertjes en zusjes van kinderen die zijn opgenomen in het VU Medisch Centrum. Het Huis is meer dan alleen een bed vlakbij het ziekenhuis; het is voor ouders van zieke kinderen ook een plek om tot rust te komen en steun te vinden bij andere ouders en vrijwilligers. Er zijn faciliteiten zoals een keuken, wasruimte en zitkamers, zodat het gezinsleven nog enigszins kan doorgaan. Ronald McDonald Huis VUmc krijgt geen subsidie van de overheid en is volledig afhankelijk van donateurs, sponsors en vrijwilligers.

Ronald McDonald Kinderfonds

Amsetrdam