TransIP behaalt mijlpaal van 1 miljoen domeinnamen

Leiden, 15 september
Gisteravond werd de miljoenste domeinnaam vastgelegd bij de domein- en hostingprovider. TransIP doorbreekt hiermee als eerste in Nederland de grens van 1 miljoen domeinregistraties.

Marktleider
Met 5,6 miljoen .nl-domeinnamen staat Nederland wereldwijd op de vierde plek van meest geregistreerde landextensies. TransIP is met meer dan 600.000 .nl-registraties de grootste aanbieder van .nl-domeinen.

Roelof Meijer van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland: "We feliciteren TransIP met deze prachtige mijlpaal van 1.000.000 domeinnamen. Mooi ook om te zien dat ruim 60% daarvan .nl-domeinnamen zijn. Als beheerder van het .nl-domein, een van de grootste en veiligste landendomeinen ter wereld, zijn we daar natuurlijk ook best trots op."

Historische mijlpaal
TransIP zet zich in om een domeinnaam voor iedereen toegankelijk te maken. "Dat doen wij al vanaf onze start in 2003", vertelt Jeroen Hüpscher, CEO. "Naast het praktische voordeel van een domeinnaam is het natuurlijk ook enorm leuk om met je eigen naam een website of e-mailadres te maken. Het behalen van deze mijlpaal is fantastisch! Een miljoen, dat is een magisch getal toch?"

De winnende voorspelling
Tijdens de eindsprint voorspelden duizenden klanten de datum van de miljoenste domeinregistratie. Chris Gielen uit Woerden raadde uiteindelijk de juiste tijd met slechts enkele minuten verschil. Chris won met zijn voorspelling een TransIP tafelvoetbaltafel. "Mijn collega's riepen al langer om een voetbaltafel. Dus ik dacht, laat ik het eens proberen. We gaan binnenkort zeker een potje spelen tegen TransIP!"

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:

Over TransIP
TransIP (Leiden, 75 medewerkers, oprichter Ali Niknam) is ontstaan vanuit de gedachte dat alles altijd beter kan. Dit principe ligt nog altijd ten grondslag aan de innovatiekracht van TransIP. Door continu producten en diensten te verbeteren met de feedback van klanten, is TransIP uitgegroeid tot de grootste domein-, hosting- en VPS-leverancier in de Benelux.

Nieuwsgierig? Neem contact op met Emiel Hoosemans | pr@transip.nl | +31 (6) 21 80 34 40

Download beeldmateriaal: https://transipmedia.net/press/Images%20press%20TransIP.zip

TransIP

Leiden