Nederlandse supershoppers wereldwijd nummer één in online uitgaven

AMSTERDAM, September 15, 2016 /PRNewswire/ --

Geen enkele groep ter wereld geeft online meer uit dan de bijzonder actieve Nederlandse 'supershoppers', met een gemiddelde van EUR 180 voor hun laatste online aankoop GBP 142 omgerekend tegen 1,2708. Volgens nieuw onderzoek van Worldpay, de wereldleider in betalingen, zijn Nederlandse supershoppers verantwoordelijk voor 95% van alle online aankopen van fysieke goederen in Nederland terwijl ze slechts 5% van de bevolking vertegenwoordigen.

Worldpay onderzocht het koopgedrag van 2000 Nederlandse consumenten als onderdeel van het onderzoek ' Why Do They Pay That Way?' (Waarom betalen ze zo?). Uit het onderzoek bleek dat Nederlandse supershoppers voor hun laatste internetaankoop meer dan tweemaal zo vaak (47%) een creditcard gebruikten dan het nationale gemiddelde van alle Nederlandse consumenten (20%). Ook bleek dat, terwijl shoppers in andere landen het internet gebruiken voor dagelijkse benodigdheden, elektronica en zelfs kant-en-klare gerechten, de Nederlandse supershoppers eerder geneigd zijn kleding te kopen in plaats van een andere productcategorie (34% vergeleken met het internationale gemiddelde van 28%). Het onderzoek toonde ook aan dat Nederlandse supershoppers online shoppen als een dagelijkse activiteit beschouwen. 60% van de Nederlandse supershoppers winkelt wekelijks online - vergeleken met slechts 33% van alle internetshoppers.

Rogier de Boer, VP Business Development, EMEA, Global eCommerce bij Worldpay, zegt er het volgende over: "Een derde van de Nederlandse supershoppers maakt gebruik van het internet om kleding te kopen. Het is dan ook duidelijk dat deze bedreven consumenten hun koopkracht gebruiken om hun dagelijkse taken gemakkelijker te maken. Retailers kunnen inspelen op de behoeften van die consumenten door het shoppen en het betaalproces sneller en eenvoudiger te maken. Het onderzoek van Worldpay helpt winkeliers om de manier waarop ze producten op de markt brengen en verkopen, beter af te stemmen op een publiek dat online shoppen als een regelmatige, dagelijkse activiteit beschouwt - in plaats van op een groep consumenten die slechts een keer per maand online shopt."

Een ander belangrijk punt waar retailers rekening mee moeten houden, is dat Nederlandse supershoppers graag via hun tablets shoppen. 22% van hen zei dat ze hun laatste online aankoop via de tablet hadden gedaan, versus het internationale gemiddelde van 15%. Wanneer er naar hun favoriete betaalmethoden wordt gevraagd, blijkt dat Nederlandse supershoppers voor hun laatste internetaankoop meer dan tweemaal zo vaak (47%) een creditcard gebruikten dan het nationale gemiddelde (20%).

De Boer voegde hieraan toe: "De mobiele trend is relevant voor supershoppers - een groep die niet noodzakelijk superrijk is maar wel erg doordacht shopt. Supershoppers sparen tijd noch moeite om de beste producten te zoeken en de meest concurrerende prijzen te vinden en mCommerce geeft hen de mogelijkheden om dat te doen. Om deze bijzonder actieve online shoppers in Nederland aan te spreken, moeten retailers het shoppen en het betaalproces optimaliseren zodat consumenten kunnen shoppen via het apparaat dat hen op dat moment het beste uitkomt - en zodat ze kunnen betalen met hun favoriete betaalmethode.

"Wanneer supershoppers problemen ondervinden tijdens het shoppen of merken dat ze hun favoriete betaalmethode niet kunnen kiezen, kunnen ze van hun aankoop afzien. Het verlies van inkomsten is vooral te merken in Nederland waar 67,5% van de shoppers hun aankoop annuleerden omdat ze niet konden betalen volgens de betaalmethode van hun voorkeur - iets wat retailers gemiddeld EUR 109 per verkoop kost  GBP 86 omgerekend met een koers van 1,2708. Het is dan ook cruciaal dat retailers op een dusdanige manier innoveren dat ze supershoppers bieden wat ze willen, wanneer ze het willen en dat ze het shoppen en het betaalproces snel en gemakkelijk maken op elk apparaat."

Over Worldpay Worldpay is een toonaangevende betalingsprovider met een wereldwijd bereik. Wij bieden een uitgebreid assortiment van technologische betaalproducten en -diensten voor meer dan 400.000 klanten om hun bedrijven te laten groeien en succesvol te maken. Wij beheren deze toegenomen complexiteit van het betaallandschap door onze consumenten een scala aan betaalmogelijkheden over de hele wereld aan te bieden. Door gebruik te maken van ons netwerk en onze technologie zijn wij in staat om betalingen te verwerken uit regio's die 99% van het mondiale BBP beslaan, over 146 landen en in 126 valuta's. Wij helpen onze klanten om meer dan 300 verschillende vormen van betaling te kunnen accepteren door middel van een end-to-end service, die naast klantacquisitie, treasury en gateway, ook alternatief betaal- en risicobeheer inhoudt - allemaal in één product: Worldpay. We maken wereldwijde betalingen eenvoudig voor vele toonaangevende organisaties in de wereld.
http://nl.worldpay.com/global

@Worldpay
De informatie in dit persbericht is alleen voor informatieve doeleinden en gebaseerd op het onderzoek van Worldpay. Worldpay aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de inhoud van dit persbericht of voor de gevolgen van acties die worden ondernomen op basis van de verstrekte informatie.


WorldPay

CONTACT: Neem voor meer informatie contact op met+44(0)2070670696E: worldpayecommteam@golin.com

PR Newswire

Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Heb je nieuws voor buitenlandse journalisten? Bekijk dan onze mogelijkheden of neem contact met ons op.

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234