Eerste Scandinavisch woonmagazine in Nederland

Breda, 14 september 2016

Vipmedia speelt in op groeiende populariteit design en lifestyle uit Scandinavië.

Met het eerste nummer van Scandinavian Living lanceert uitgeverij Vipmedia donderdag 15 september een nieuw woonmagazine dat lezers meeneemt in het Scandinavische wonen en leven.


Scandinavian Living is het eerste Nederlandstalige woonmagazine dat zich richt op Scandinavisch design en lifestyle. Deze trend is de laatste jaren enorm populair geworden en kenmerkt zich door tijdloos design, de kwaliteit, handgemaakte voorwerpen, ambachten, eenvoud, duurzaamheid, natuurlijke materialen en esthetiek.

Hoewel Scandinavische woonwinkels en webshops in Nederland als paddenstoelen uit de grond schieten, was er nog geen Nederlands magazine dat op deze trend inspeelde. Scandinavian Living focust zich op design, interieur, architectuur, lifestyle, recepten en reizen.

In het eerste 188 pagina's dikke nummer krijgen lezers een kijkje in de mooiste Scandinavische huizen en staan portretten van ontwerpers, reportages over de beste hotspots, prachtige styling, eenvoudige Do It Yourself-projecten (DIY) en recepten geïnspireerd door de Scandinavische keuken. Naast internationale reportages brengt het magazine ook redactionele content in samenwerking met Nederlandse bloggers en designers.

Het magazine richt zich met name op hoger opgeleide Nederlanders tussen de 30 en 65 jaar die van design, reizen en goed eten houden en graag nieuwe dingen proberen. Zij vinden een inspirerende en creatieve leefomgeving belangrijk en dat zie je terug in hun stijl en interieur. De Scandinavische lifestyle spreekt deze doelgroep erg aan.

Scandinavian Living verschijnt zes keer per jaar. Het eerste nummer wordt in een oplage van 60.000 via de winkels verspreid tegen een introductieprijs van 3,95 euro.

Vipmedia brengt Scandinavian Living uit in samenwerking met het Deense Bo Bedre, een van de succesvolste en meest toonaangevende magazines in Scandinavië over de nieuwste trends op het gebied van Scandinavisch interieur en lifestyle.

Vipmedia Publishing & Services geeft diverse special interest tijdschriften uit zoals De Tuin op Tafel, Wetenschap in Beeld, Historia, Beet, Hart voor Dieren, Paleo, Tuinseizoen en LandIdee. In totaal hebben de magazines en de online communities rond de titels ruim 1,5 miljoen lezers en volgers in Nederland én Vlaanderen.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Auke van den Bosch, Marketing Vipmedia, Tel: +31(0)76-5301712
E-mail: auke@vipmedia.nl
Zie ook
www.scandiliv.nl

Vipmedia Publishing & Services

plaats:
Breda
website:
http://www.scandiliv.nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234