Castor EDC is genomineerd voor de Rising Star Award

Amsterdam, 14 september 2016 - Castor EDC is genomineerd voor de Rising Star Award 2016. De Rising Star verkiezing is een onderdeel van de Deloitte Technology Fast50 en is speciaal in het leven geroepen voor technologiebedrijven jonger dan vijf jaar. De genomineerde organisaties gaan op 13 oktober in Amsterdam de uitdaging aan en strijden dan door middel van elevator pitches om de titel Rising Star 2016 of de Most Disruptive Innovator.

CEO Derk Arts: "We zijn trots dat wij als niche speler, binnen de medisch onderzoekswereld, genomineerd zijn voor een prijs van dit kaliber. Dit voelt als waardering voor onze recente snelle groei. We kunnen niet wachten om aan de wereld te laten zien wat het maximaal benutten van onderzoeksdata voor de zorg kan betekenen."

Over het bedrijf
Castor Electronic Data Capture (EDC) versnelt medisch onderzoek door het maximale uit onderzoeksdata te halen. Wij maken het voor onderzoekers mogelijk gestandaardiseerde gegevens van hoge kwaliteit te verzamelen en beschikbaar te stellen aan anderen. Castor is de meest gebruiksvriendelijke en betaalbare EDC ter wereld en wordt gebruikt door meer dan 4500 onderzoekers verdeeld over meer dan 1500 studies.

Martin Wabeke, partner bij Deloitte en programmaleider van de Technology Fast50: "De deelnemende Rising Star-bedrijven laten zien dat Nederland een voedingsbodem is voor technologie, innovatie en potentiële game changers. De tien door de jury genomineerde bedrijven laten een diversiteit aan doelgroepen, sectoren en verdienmodellen zien. We verwachten dat ze hoge ogen gaan gooien met hun pitches en zien ze graag doorgroeien naar toekomstige Fast50-winnaars."

Over de Rising Star Award
De Deloitte Technology Fast50 is een jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland. De selectie vindt plaats op basis van de percentuele omzetgroei over de afgelopen vier jaar (2012 - 2015). Bedrijven die korter bestaan, kunnen meedoen aan het Technology Fast50 programma in de categorie Rising Star. Zij worden beoordeeld op omzetpotentie en schaalbaarheid, in plaats van op groeicijfers. De Fast50 genomineerden werden op maandag 5 september bekendgemaakt. De deelnemers kunnen afkomstig zijn uit de publieke en private sector en omvatten alle technologiesegmenten.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie:

Neem voor meer informatie over Castor EDC contact op met: Rob Konterman via rob@castoredc.com of 020 3374095

Neem voor meer informatie over de Rising Star Award contact op met: Karen van Schie, persvoorlichter Deloitte, 06 82019154 of KvanSchie@deloitte.nl

Castor EDC