Wim Ruijgrok en Leo de Boer herbenoemd in Raad van Toezicht CCV

Donderdag 08 september is de heer Wim Ruijgrok herbenoemd als voorzitter van de Raad van Toezicht van het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid. De heer Leo de Boer is herbenoemd als lid en vicevoorzitter van de Raad van Toezicht. De herbenoeming is voor een periode van vier jaar.

"Als oud-directeur van VNO-NCW vind ik de samenwerking tussen publieke en private partijen op het gebied van veiligheid heel belangrijk. Dat is de kracht van het CCV; publiek-private partijen bij elkaar brengen, samenwerking faciliteren en ondersteunen. Daar heeft het CCV mooie producten voor en daar wil ik graag mijn steentje aan bijdragen," motiveert de Wim Ruijgrok zijn voorzitterschap van de Raad van Toezicht.

"De toegevoegde waarde van het CCV is voor mij dat het een zichtbare en onafhankelijke bruggenbouwer is, en daarnaast een gezaghebbend kennisinstituut op het gebied van criminaliteitspreventie en veiligheid," zegt Leo De Boer over zijn lidmaatschap van de Raad van Toezicht. "Daar zet ik mij graag voor in." De Boer is directeur van het Verbond van Verzekeraars.

Patrick van den Brink, directeur van het CCV, is blij met deze herbenoemingen. "Het is prettig samenwerken met Wim en Leo. Het zijn niet alleen ervaren toezichthouders, ze hebben criminaliteitspreventie hoog in het vaandel staan en hebben zich daar de afgelopen jaren ook sterk voor gemaakt. Preventie lijkt soms wat onder te sneeuwen in het geweld van de repressie, maar ik weet zeker dat Wim en Leo het belang van preventie onder de aandacht zullen blijven brengen. Ik ben dan ook blij dat zij hun werkzaamheden voor onze Raad van Toezicht voortzetten."

Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid
Het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid werkt aan een veilig en leefbaar Nederland. Wij maken veiligheidsbeleid effectief en uitvoerbaar. Daarvoor bieden we kennis, instrumenten, voorlichtingsmateriaal en advies op maat gericht op veilig wonen, veilig werken en veilig leven. Wij werken nauw samen met publieke en private partijen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sophie de Clercq van het CCV.
Telefoon: 06 542 456 47
E-mail: sophie.declercq@hetccv.nl