Ennatuurlijk en Reeshofwarmte leggen oplossing voor aan klanten

Vaste kosten Ennatuurlijk klanten in Tilburg flink omlaag, weer perspectief voor energietransitie

ENNATUURLIJK EN REESHOFWARMTE LEGGEN OPLOSSING VOOR AAN KLANTEN

Ennatuurlijk en stichting Reeshofwarmte leggen een oplossing voor de slepende onenigheid ter goedkeuring voor aan de klanten. Als minstens 70% van de klanten in Tilburg op 1 november hiermee heeft ingestemd, gaat de oplossing door. Wethouder Berend de Vries van de gemeente Tilburg: "Ik ben blij dat er een einde is gekomen aan de onenigheid. Er is nu weer perspectief voor toepassing van warmte en verduurzaming van de stad, op korte termijn verwachten wij met concrete voorstellen te komen. Het is goed dat Ennatuurlijk en stichting Reeshofwarmte de oplossing ter goedkeuring aan de klanten voorleggen. De vaste kosten voor warmte gaan flink omlaag voor Tilburgse Ennatuurlijk klanten." Directeur Erik Stronk van Ennatuurlijk: "Wij willen groeien met warmtenetten, die zijn een belangrijk alternatief voor gas. Om de overgang van gas naar warmte succesvol te laten zijn, is het essentieel dat onze klanten tevreden zijn."

Keuzevrijheid
Klanten van Ennatuurlijk in Tilburg zijn verplicht aangesloten op het warmtenet. Derk Jansen van stichting Reeshofwarmte: "Tot nu toe was het niet mogelijk om een woning af te sluiten van het warmtenet. Bewoners krijgen nu keuzevrijheid. Dat is waar we ons al jaren hard voor maken." Bewoners die hiervoor kiezen, betalen eenmalig afsluitkosten. Na afsluiting van het warmtenet zijn bewoners zelf verantwoordelijk voor investering en onderhoud van de eigen warmtevoorziening. Voorwaarde is dat een gekozen nieuwe warmtevoorziening ten minste even duurzaam is als het warmtenet. De warmte van het warmtenet wordt centraal op een energiezuinige, betrouwbare en zo duurzaam mogelijke manier opgewekt.

Kosten tot ruim 200 euro per jaar lager
Directeur Erik Stronk: "Vanaf 1 juli 2016 gaat Ennatuurlijk de periodieke aansluitbijdrage in drie jaar tijd afbouwen naar nul euro. Klanten die nu deze periodieke aansluit-bijdrage betalen gaan hierdoor 154 euro per jaar minder betalen." Daarnaast krijgen klanten een aanbod voor groene stroom via Greenchoice. Klanten profiteren dan van een korting van 53 euro per jaar op de warmtefactuur van Ennatuurlijk. Met dit aanbod kan Reeshof flink verduurzamen.

Instemming klanten nodig
Stichting Reeshofwarmte en Ennatuurlijk willen zeker weten dat de meerderheid van de klanten het eens is met de afgesproken oplossing. Klanten kunnen vanaf 13 september aangeven in te stemmen met de oplossing. Zij worden per post hierover geïnformeerd. Als minstens 70% van de klanten in Tilburg op 1 november hiermee heeft ingestemd gaat de oplossing door.

Loket op locatie voor individuele vragen
Voor individuele vragen, kunnen de klanten uit Tilburg langskomen op woensdag 21 en woensdag 28 september van 16.00 tot 20.00 uur bij kinderboerderij 't Valleike, Scharwoudestraat 30 in Tilburg. Ook kunnen klanten contact opnemen met de klantenservice van Ennatuurlijk via: 085-2734567 (ma t/m vr van 08.00 tot 18.00 uur). Op de website www.ennatuurlijk.nl/tilburg vindt u meer details.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:
Ennatuurlijk
Peter van den Besselaar, Perswoordvoerder