Genomineerden GfK Shopper Marketing Award bekend

Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo genomineerd voor GfK Shopper Marketing Award

De genomineerden voor de GfK Shopper Marketing Award zijn bekend. De GfK Shopper Marketing Award wordt dit jaar voor de vierde keer uitgereikt aan een merk dat zich in het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing.

De volgende drie merken zijn genomineerd:

Iglo - Roerbak Sensatie
Jurylid Ruud Verschuur Retail & Trade expert, Drivesight: "Roerbak Sensatie heeft een turnaround gecreëerd. Voor iedereen die weleens alleen eet.... 'Verras jezelf in een handomdraai met Iglo Roerbak Sensatie' Dit is een succesvolle herlancering gedreven door sterke consumenten & shopper insights als basis voor categoriegroei bij de retailer"

Crystal Clear - Introductie Sparkling Lemon Cactus
De introductie van Sparkling Lemon Cactus heeft geleid tot categoriegroei: Lemon-Cactus volume is 'on-top-of'. De campagne is opgezet vanuit shopper insights. Verhoging penetratie door volledige invulling shopper journey en het inzetten van de juiste middelen. Een mooie merkactivatie integraal gericht op consument, winkel en shopper', aldus jurylid Art Frickus

Hertog Jan - Uit liefde voor bier
Jurylid, Art Frickus Shopper Marketing expert, Conspicuous:
"Hertog Jan is in staat geweest om in de onder druk staande biermarkt groei in penetratie en omzet te realiseren. Met speciaalbier als hefboom voor het merk. Hertog Jan laat een doelgerichte, multichannel en consequente doorvertaling zien van merkbelofte naar executie"

GfK heeft uitgebreid onderzoek gedaan onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury op basis van fact based insights uit het shopper marketing proces een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist hebben een 10-tal merken hun case aan de vakjury gepresenteerd. De vakjury heeft deze 10 cases beoordeeld op strategische uitdaging, doelstellingen, boodschap & creatieve uitwerking en de executie op shopper marketing gebied.

Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn door de vakjury voorgedragen als de drie genomineerden die hun case zullen presenteren tijdens het GfK FMCG Jaarcongres op 22 september. Het publiek bepaalt mede de uiteindelijke winnaar.

De GfK Shopper Marketing Award is een initiatief van GfK en een aantal partners, welke tevens de vakjury vormen:

Ruud Verschuur (Retail & Trade expert, Drivesight)
Art Frickus (Shopper Marketing expert, Conspicuous)
Hans van Trijp (Hoogleraar Wageningen Universiteit)
Leo van de Polder (POPAI Benelux)
Stefan Heule (Head of Shopper GfK)
Danny Oomen (Division Manager Media GfK)
Femke Veenstra (GfK NORM)

Geplaatst in:

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoek experts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

GfK

Dongen