Kwalitaria, Délifrance, Texaco en Hutten best gewaardeerde formules

GfK: Kwalitaria, Délifrance, Texaco en Hutten best gewaardeerde Out of Home formules 2016

Dongen, 7 september 2016 - Vandaag zijn de winnaars bekendgemaakt van de GfK Out of Home Formule Awards. 68 Foodservice formules zijn door hun eigen gasten beoordeeld op de onderdelen Beleving & Gastvrijheid, Prijs & Kwaliteit en Loyaliteit. GfK onderscheidt binnen dit onderzoek vier segmenten. In het segment Fastservice wordt Kwalitaria, net als vorig jaar het best gewaardeerd en scoort op alle aspecten sterk. Délifrance komt het beste uit de bus in het segment Coffee & Lunch (voorheen Shopperhoreca). In het segment On the Move heeft Texaco de best gewaardeerde formule, mede door de uitrol van haar nieuwe 'Go Fresh' formule. In het vierde segment At Work wordt Hutten het beste beoordeeld en schoort hoog op gastvrijheid van de medewerkers.

Kwalitaria opnieuw best gewaardeerd in segment ' Fastservice'
Kwalitaria wordt opnieuw als beste beoordeeld door de consument en heeft dit jaar een overall score van 7,88 behaald. Er zijn weinig veranderingen in de scores ten opzichte van 2015 behalve op de aspecten die betrekking hebben op het personeel en op het assortiment. In het eerste geval is een lichte stijging te zien en bij de aspecten over het aanbod zijn de scores iets lager dan vorig jaar.

Een gedeelde tweede plaats in dit segment is er voor Spare Rib Express en Plaza Food for All.

"Binnen Fastservice ligt het belangrijkste aandachtspunt op drank en sfeer. Goede koffie, uitgebreid aanbod van gekoelde dranken & vruchtensappen aanbieden in een prettige omgeving is dé manier om je goed te onderscheiden" aldus Bas van Eekelen, Business Development Manager Foodretail & Foodservice bij GfK.

Délifrance scoort het hoogst in 'Coffee & Lunch' segment
Délifrance heeft, met een score van 7,80 de hoogste score en komt dit jaar voor het eerst het beste uit de verf binnen het segment Coffee & Lunch. Délifrance maakt een verbetering door op nagenoeg alle aspecten van waardering. Met name vriendelijkheid personeel (score 8,13) en aantrekkelijkheid promoties vallen in positieve zin op (score 7,20).
Subway is als nieuwkomer binnen dit segment op de tweede plaats geëindigd en Doppio Espresso staat op nummer drie.

"Gezien de stroom aan nieuwe concepten die de focus leggen op koffie, is het belangrijk om duidelijk onderscheid te blijven maken. Aandachtspunten binnen dit segment zijn 'gemak' en 'gastvrijheid', aldus Van Eekelen.

Texaco meest succesvol in 'On the Move', mede door ' Go Fresh'
Texaco maakt dit jaar een flinke sprong omhoog en komt, met een score van 7,37, uit op de eerste plaats. Mede door haar nieuwe 'Go Fresh' formule is een sterke stijging te zien op 'kwaliteit & prijs' maar ook de keuze voor kleinere onbemande locaties speelt een rol mee in de beoordeling.

BP eindigt op de tweede plaats en AVIA is een opvallende nieuwkomer op de derde plaats binnen dit segment.

Bas van Eekelen voegt toe: "Het GfK onderzoek laat zien dat formules in 'On the Move' de grootste uitdaging hebben op het gebied van formuleloyaliteit. Gemak blijft de primaire behoefte en daarmee is het de kunst een goede balans te vinden tussen snelheid en kwaliteit"

Hutten hoogste waardering in 'At Work' door gastvrijheid medewerkers
Met een score van 7,44 staat Hutten bovenaan in het segment 'At Work'. Hutten maakt duidelijk het verschil met de gastvrijheid van haar medewerkers. Vriendelijkheid (score 8,06), snelheid van de bediening (score 7,74) en vakkundigheid (score 7,87) laten allen een mooie stijging zien. Op prijs- en promotie-aspecten wordt Hutten hetzelfde als haar collega's beoordeeld.

Op de tweede plaats in dit segment staat SAB Catering en Prorest verovert de derde plaats.

"Binnen het segment At Work blijft het belangrijk de dagelijkse routine te doorbreken en iedere dag iets nieuws te bieden. Bovendien liggen hier nog steeds grote kansen om de doelgroep uit te breiden", aldus Bas.

Geplaatst in:

Voor meer informatie:
Bas van Eekelen
Business Development Manager Foodretail & Foodservice
T +31 162 384 175 | M +31 6 278 766 42

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoekexperts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Voor meer informatie:www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl

GfK

plaats:
Dongen
website:
http://www.gfk.com/nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234