Levensechte 3D T.rex in Waag Leiden

Leiden, 6 september 2016 - T-rex Trix, de koningin der dinosauriërs staat vanaf 10 september in Naturalis. Tijdens de tentoonstelling waant men zich te midden van bewegende dinosaurussen in het Krijt en is er een heus Dinolab waar botten geprepareerd worden.

Leiden staat ook in het teken van T.rex. Een bezoek aan Naturalis kan gecombineerd worden met de T.rex-trein, welke langs verschillende bezienswaardigheden in de binnenstad rijdt. De treintjes rijden een vaste route met tien vaste haltes.
Rijksmonument Waag is één van de stops. Bij Waag is er een heuse, levensechte 3D tekening van T-rex op de muur geschilderd waar bezoekers mee op de foto kunnen. Tevens genieten kinderen hier van een speciaal T.rex kindermenu. Een echte reden om met de kinderen naar Waag te gaan en het T.rex-plezier te vergroten.

Over Waag
Waag was ooit het bruisend middelpunt van Leiden, maar werd eigenlijk nog maar nauwelijks gebruikt. Sinds de zomer van 2015 is dit monument als vanouds het levendige hart van de stad, in de vorm van een horecagelegenheid waar men kan ontbijten, lunchen of dineren onder de prachtige gewelven van de monumentale Boterhal of in de nieuwe aanbouw. In de serre is onder meer een grote open keuken gevestigd.
Waag is onderdeel van Debuut BV, dat verantwoordelijk is voor verschillende succesvolle horecaconcepten als; STAN&CO Utrecht en Arnhem, Belgian Beer Café Olivier in Utrecht en Leiden, en Stadscafé De Vooruitgang in Eindhoven.
Locatie: Aalmarkt 21, Leiden
Websites: https://waagleiden.nl/ en https://waagleiden.nl/t-rex-town/