CFO Darryl Button vertrekt bij Aegon

DEN HAAG, September 6, 2016 /PRNewswire/ --

Chief Financial Officer Darryl Button verlaat Aegon per 1 december 2016.
Na ruim vier jaar in Nederland heeft Darryl Button aangekondigd om met zijn familie terug te keren naar de Verenigde Staten en zijn carrière buiten Aegon voort te zetten. In mei 2013 is Darryl Button benoemd tot lid van de raad van bestuur en CFO van Aegon NV. Hij sluit zijn periode bij het bedrijf af op 1 december 2016.
"Dit is een moeilijke beslissing, maar het is in het belang van mijn familie. Ik ben dankbaar voor de bijdrage die ik heb kunnen leveren aan de strategische voortgang van het bedrijf. Bij Aegon laat ik een zeer getalenteerd en betrouwbaar team achter." zegt Darryl Button.
"Wij bedanken Darryl voor zijn bijdrage aan het bedrijf gedurende de afgelopen 17 jaar, en in het bijzonder voor zijn inzet als CFO", zegt CEO Alex Wynaendts. "Door de jaren heen was Darryl, in de verschillende rollen die hij bekleedde, een drijvende kracht achter vele verbeteringen. Hij speelde een essentiële rol bij de voorbereiding en introductie van Solvency II bij Aegon. We vinden het jammer dat hij vertrekt, maar respecteren zijn besluit en wensen hem heel veel succes in de toekomst."
Er is een selectieprocedure gestart voor een nieuwe CFO en deze wordt in nauwe samenwerking met de Supervisory Board afgerond.
"Wij bedanken Darryl Button voor zijn bijdrage aan Aegon"
Alex Wynaendts [http://www.aegon.com/en/Home/Investors/Governance/Management-Board1/#34460 ]  Aegon CEO
Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website [http://www.aegon.com/news ].
Over Aegon
Aegon's geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug - tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf nu tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about [http://www.aegon.com/about ].
Noot voor de redactie (Engelstalig)

- Aegon's brands & markets
[http://www.aegon.com/en/Home/About/Brands--markets/?id=62629 ]
- Company presentation