PLUS bouwt aan voedseleducatie met PLUSBRiCKS boerenbedrijf

Utrecht, 7 september 2016 - Basisschoolleerlingen ontdekken waar hun eten en drinken vandaan komt op het PLUSBRiCKS boerenbedrijf op landgoed Groot Kantwijk in Vreeland. De reden? De jonge generatie is steeds minder goed op de hoogte van de afkomst van zijn voeding; reden voor het CBL om een oproep te doen voor verplichte voedseleducatie op basisscholen. Daarom bouwen kinderen bij het boerenbedrijf van PLUS letterlijk aan hun kennis door van hun zelf geplukte appels appelmoes te maken, koeien te melken en wortels uit de aarde te trekken. Het levensgrote boerenbedrijf introduceert daarnaast de nieuwe campagne PLUSBRiCKS, waarbij ouders van kinderen bij hun boodschappen sparen voor bouwstenen waarmee zij zelf een boerenbedrijf kunnen bouwen. Bij elk boerenbedrijf-onderdeel hoort een kenniskaartje vol informatie en boerenslimme weetjes over eten en drinken. Zo ontdekt de jonge generatie spelenderwijs waar goed eten en drinken vandaan komt.

In het kort:
Wat: PLUSBRiCKS boerenbedrijf kick off
Wanneer: woensdagochtend 7 september, vanaf 09.30u tot 12.00u.
Waar: Boerenbedrijf Groot Kantwijk, Bergseweg 28, 3633 AK, Vreeland

IJze de Vries