Aankondiging publicatie van de Algemene Rekenkamer op 8 september 2016

Algemene Rekenkamer publiceert op donderdag 8 september a.s. onderzoeksrapport Stelsel voor digitale identificatie.

De Algemene Rekenkamer publiceert op 8 september 2016 het onderzoeksrapport Stelsel voor digitale identificatie en authenticatie (eID-stelsel). Dit gaat over de vernieuwingen die het kabinet voornemens is aan te brengen voor middelen waarmee burgers en bedrijven kunnen inloggen voor het afnemen van (overheids)diensten. Nu wordt daar voornamelijk DigiD voor gebruikt.
De Algemene Rekenkamer is nagegaan of aan een aantal belangrijke voorwaarden voor het opzetten van een vernieuwd stelsel met digitale middelen is voldaan.

Het onderzoeksrapport bevat conclusies en aanbevelingen.
De bestuurlijke reactie van de minister van BZK is samengevat opgenomen in het rapport en wordt integraal gelijktijdig met het rapport gepubliceerd op www.rekenkamer.nl.

De Algemene Rekenkamer begeleidt deze publicatie met een persbericht.
Het rapport, persbericht en de bestuurlijke reactie zijn op 8 september a.s. vanaf 11.00 uur terug te vinden op www.rekenkamer.nl.

Embargo-exemplaar
Journalisten die deze publicatie van de Algemene Rekenkamer onder embargo op 8 september om 9.00 uur willen ontvangen, kunnen dit opgeven via 070-3424400 of voorlichting@rekenkamer.nl.

Persvoorlichter Joost Aerts (070 3424 189 / 06 2024 8703) is beschikbaar voor meer informatie.

Algemene Rekenkamer