Furtjuh YouTube theatershow binnen half uur uitverkocht

Rutger Vink - beter bekend als Furtjuh - brengt zijn YouTube kanaal tot leven. Hij presenteert op 17 december een 90 minuten durende live show in Jaarbeurs Utrecht. ,,Een 60 meter breed videoscherm ondersteunt de voorstelling", zegt Vink. Hij is de eerste creator die zijn YouTube kanaal vertaalt naar een theatershow. De voorverkoop is op 1 september begonnen en binnen een half uur waren alle kaarten verkocht. ,,Furtastisch", juicht Vink. Vrijdag 2 september om 15.30 uur presenteert hij via zijn YouTube kanaal belangrijk nieuws rond zijn theatershow.

Vink is in de hoedanigheid van Furtjuh één van de bekendste Nederlandse YouTube sterren en sinds 2012 actief. Hij zingt en deed afgelopen voorjaar mee aan het RTL programma It Takes 2. Daarnaast zorgde het feit dat hij via YouTube uit de kast kwam, voor veel media-aandacht. ,,Met de theatershow die ik nu presenteer, gaat een lang gekoesterde wens in vervulling. Ik doe in mijn video's veel met liedjes en parodieën. Dat kan ik nu allemaal in de voorstelling kwijt. Er komen ook een aantal special guests voorbij. De titel van de show is 'Alles voor de views'." Vink integreert een verhaal in de voorstelling. ,,Het draait natuurlijk allemaal om mijn YouTube kanaal. In de voorstelling wordt het kanaal verwijderd. De ergste nachtmerrie van elke creator. Met behulp van het publiek probeer ik dit weer ongedaan te maken."

Setting

Niet alleen de show is uniek volgens Vink. Dat geldt ook voor de setting. De theater set wordt opgebouwd in hal 12 van de Jaarbeurs. ,,We bouwen een lege hal om tot het grootste YouTube theater van Nederland. Het scherm is een ware eyecatcher. Het is ruim 60 meter breed en 6 meter hoog. De impact ervan is enorm. Het publiek stapt bijna letterlijk mijn YouTube wereld binnen." Voor het scherm wordt een tribune gebouwd die plaats biedt aan 1.500 fans. De nieuwste special effects maken de beleving compleet. ,,Het is enorm spannend. Alle kaarten waren binnen een half uur weg. Ik had nooit gedacht dat de vraag naar tickets zo groot zou zijn." Vrijdag 2 september om 15.30 uur reageert Vink via zijn YouTube kanaal op het succes. De productie van 'Alles voor de views' is in handen van bureau Maak uit Amsterdam en Hillenaar Events uit Oegstgeest.

Geplaatst in:

Hillenaar Circus Events B.V.

UTRECHT