Mark van Venrooij nieuwe NLR divisiemanager Aerospace Systems

Mark van Venrooij (1965) is per 1 september 2016 benoemd tot divisiemanager Aerospace Systems van het NLR. Hij treedt daarmee toe tot het Directieteam van het NLR. Mark volgt Eddy Pijpers op, die na meer dan 30 jaar afscheid neemt van het NLR.

Mark van Venrooij heeft Lucht- en Ruimtevaarttechniek gestudeerd aan de TU-Delft en werkt sinds 1991 bij het NLR. Zijn eerste functie bij het NLR was de operationele analyse van Luchtmacht oefeningen en operaties. Vervolgens werd hij benoemd tot programmaleider van diverse onderzoeksprogramma's en sinds 2007 was hij hoofd van de afdeling Defence Operations.

Mark van Venrooij heeft gedegen kennis van de sector en ruime ervaring met toegepast onderzoek op het gebied van lucht- en ruimtevaart, ten behoeve van bedrijfsleven en overheid, in het bijzonder voor Defensie. Mark hecht veel waarde aan intensieve samenwerking tussen bedrijfsleven, overheid en kennisorganisaties als het NLR. "Het NLR streeft er voortdurend naar om zijn integrale systeemkennis en hoogwaardige technologieën in te zetten voor innovatie bij Defensie en industrie. Integratie van nieuwe technologieën zijn voor onze klanten cruciaal".

Mark van Venrooij heeft een partner en is vader van 2 zonen.

De Aerospace Systems divisie van het NLR bestaat uit de afdelingen Aerospace Electronics & Qualification, Flight Test & Certification, Defence Operations en ISR & Space Utilisation.

Voor meer informatie contact:
Jan Cees Venema
jan.cees.venema@nlr.nl

Nederlands Lucht- en Ruimtevaartcentrum (NLR)