Minister Van der Steur opent politieonderwijsjaar Politieacademie

Volop onderwijs 'Politie en Politiek' bij de opening van het Politieonderwijsjaar 2016/2017

Op maandag 5 september 2016 zal de Minister van Veiligheid en Justitie, de heer mr. G.A. van der Steur het Politieonderwijsjaar officieel openen. Het thema van deze dag is 'Politie en Politiek'. De traditionele opening van het Politieonderwijsjaar wordt bijgewoond door politiemensen, politie studenten- en docenten, vertegenwoordigers van de veiligheidsketens en departementen.

Tijdens deze bijeenkomst zal de vaak moeizame relatie tussen politie & politiek worden belicht door de diverse sprekers. Naast de Minister zullen spreken de voorzitter van het College van Bestuur van de Politieacademie, Leon Kuijs, Korpschef Nationale Politie Erik Akerboom. Als key-note speaker zal optreden de heer drs. Gerd Leers, voormalig Volksvertegenwoordiger, Burgemeester van Maastricht en Minister van Immigratie en Asiel.

De traditionele bijeenkomst zal dit jaar voorafgegaan worden door kleinschalige masterclasses, met als thema politie en politiek. Meer informatie vindt u op de website van de Politieacademie (www.politieacademie.nl).

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met Sigrid Passchier, woordvoerder Politieacademie (sigrid.passchier@politieacademie.nl, mobiel 06-10922773). De opening Politieonderwijsjaar is een besloten bijeenkomst. Het programma start om 14.30 uur.Aanmelden en legitimatie is verplicht.

Social media is te volgen op twitter via #poj2016 en @politieacademie)

Politieacademie

Apeldoorn