Amazon.de website nu beschikbaar in het Nederlands

• Nederlandstalige bezoekers van Amazon.de kunnen nu gebruik maken van Nederlandse navigatie, miljoenen vertaalde productnamen en Nederlandse klantenservice met ondersteuning via telefoon en e-mail
  • Nieuwe service is in te schakelen via de navigatiebalk bovenaan de pagina

München, 31 augustus 2016 - Winkelen op Amazon is vanaf nu een stuk aangenamer voor Nederlandse bezoekers omdat zij op Amazon.de eenvoudig hun voorkeurstaal kunnen veranderen van Duits naar Nederlands. In de eerste fase zijn er al miljoenen vertaalde productnamen beschikbaar in het Nederlands, evenals een groot aantal nuttige onderdelen zoals 'Je account'. Ook de navigatie, de bestel- en verzendinformatie en de klantenservice zijn beschikbaar in het Nederlands. Klanten worden in het Nederlands geholpen per telefoon en e-mail. De komende tijd zullen er nog meer vertaalde pagina's en functies worden toegevoegd.

"We zijn verheugd dat we Amazon.de nog toegankelijker kunnen maken voor onze Nederlandstalige klanten, die nu in het Nederlands kunnen winkelen", aldus Ralf Kleber, Country Manager bij Amazon.de. "Dit brengt ons een stap dichter bij onze visie om klanten te kunnen helpen om alles te kopen wat ze zoeken op al onze Europese websites, zonder barrières."

Op Amazon.de profiteren klanten van een brede selectie producten in meer dan 25 categorieën en van uitstekende levering via Amazon's snelle en betrouwbare logistieke netwerk. Nederlands als voorkeurstaal is beschikbaar op desktopbrowsers en klanten kunnen deze instelling opslaan in hun klantprofiel voor toekomstige bezoeken.

Momenteel zijn de volgende functies beschikbaar in het Nederlands:

• De navigatie
  • Miljoenen productnamen, waarvan het aantal zal blijven stijgen
  • De klantenservice met ondersteuning per telefoon en e-mail
  • De meest gebruikte hulp-pagina's
  • Je account en de bestel- en verzendinformatie

Klanten kunnen de Nederlandstalige website eenvoudig openen door te klikken op de wereldbol in de navigatiebalk bovenaan de pagina.

Nederlandse Amazon-klanten kunnen naast deze nieuwe service nog altijd terecht op Amazon.nl. Hier is een groot assortiment aan Kindle-boeken te vinden van vooraanstaande Nederlandse auteurs, honderden titels exclusief voor Kindle en meer dan 3 miljoen Kindle-boeken in een groot aantal talen.

Na de lancering van de Engelstalige Amazon.de website in 2015 is Nederlands nu de tweede buitenlandse taal waarin Amazon.de is vertaald. Dit is voor duizenden Duitse verkopers een nieuwe manier om nog internationaler zaken te doen door Nederlandse klanten te kunnen bereiken.

Ga voor meer persmateriaal naar: http://amazon-presse.de

Over Amazon.com
Amazon.com laat zich leiden door vier principes: een obsessie voor de klant in plaats van een focus op concurrenten, een passie voor innovatie, toewijding aan operational excellence en lange-termijndenken. Klantbeoordelingen, bestellen met 1-Click, gepersonaliseerde aanbevelingen, AWS, Kindle Direct Publishing, Kindle, Fire TV, Fire Tablets, Amazon Echo en Alexa zijn enkele producten en services die Amazon in de afgelopen tijd geïntroduceerd heeft.

Bezoek voor meer informatie: www.amazon.com/about.

Amazon.de is de handelsnaam van Amazon EU S.à.r.l

Besloten vennootschap

5 Rue Plaetis
L-2338 Luxembourg