Aegon benoemt wereldwijd hoofd voor overheidsrelaties

DEN HAAG, Nederland, August 25, 2016 /PRNewswire/ --

Aegon heeft Michael F. Consedine benoemd als Global Head of Government and Policy Affairs, verantwoordelijk voor Aegon's overheidsrelaties in Europa, de Verenigde Staten en Azië.
Michael Consedine gaat leiding geven aan een geïntegreerd Europees en Amerikaans Public Affairs team voor de dialoog van Aegon met overheden en beleidsmakers.
20 jaar ervaring in de verzekeringssector
Michael Consedine is begin 2015 in dienst gekomen bij Transamerica [http://www.aegon.com/en/Home/About/Brands--markets/Brands/United-States ]. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in de verzekeringssector als toezichthouder, beleidsadviseur en juridisch adviseur.
Van 2011 tot 2015 was hij verzekeringscommissaris voor de staat Pennsylvania. Michael Consedine heeft diverse functies gehad binnen de Amerikaanse National Association of Insurance Commissioners (NAIC), waaronder die van voorzitter van diverse internationale en binnenlandse commissies.
In 2011 is hij door de Treasury Department (het Amerikaanse ministerie van financiën)  benoemd tot lid van de Federal Advisory Committee on Insurance, een adviesorgaan voor de Federal Insurance Office.
Michael Consedine heeft de Verenigde Staten vertegenwoordigd in bilaterale gesprekken met de Europese Unie over de wederzijdse juridische erkenning van verzekeringsstelsels en hij was lid van het Executive Committee van de International Association of Insurance Supervisors. Voordat hij benoemd werd binnen de NAIC, was Michael Consedine partner en vice-chair bij Saul Ewing LLP's Insurance Practice Group.
Alex Wynaendts [http://www.aegon.com/en/Home/Investors/Governance/Management-Board1/#34460 ], voorzitter van de Raad van Bestuur van Aegon: "Ik heet Michael welkom in zijn nieuwe internationale rol. Wij bedienen dertig miljoen klanten in meer dan twintig landen en we willen waar ook ter wereld transparant zijn over onze contacten met beleidsmakers.
We willen een open en interactieve dialoog met hen, omdat hun beslissingen van invloed zijn op ons bedrijf en op ons streven om onze klanten betrouwbare producten en diensten aan te bieden voor hun financiële zekerheid op de lange termijn."
Over Aegon
Aegon's geschiedenis gaat ruim 170 jaar terug - tot de eerste helft van de negentiende eeuw. Inmiddels is Aegon uitgegroeid tot een internationale onderneming met activiteiten in meer dan 20 landen in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië. Als aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer behoort het bedrijf nu tot de toonaangevende financiële dienstverleners ter wereld. Aegon heeft een duidelijke doelstelling om mensen te helpen financiële zekerheid te bereiken in alle fasen van hun leven. Meer informatie: aegon.com/about [http://www.aegon.com/about ].
Noot voor de redactie (Engelstalig)
- Aegon's brands & markets - Company presentation               - Aegon fact sheets                  - Follow Michael on LinkedIn         - Hi-res image of Michael
Updates
- Follow Aegon on Twitter - Register for Aegon's Newsletter - Calendar event reminders