Breiclub Nationaal Ouderenfonds in Leusden

Bunnik, 24 augustus 2016

Breiclub Nationaal Ouderenfonds nu ook in Leusden

Op 5 september 2016 start er een nieuwe breiclub van het Nationaal Ouderenfonds in Leusden. Wekelijks komen enthousiaste dames (heren zijn ook welkom) samen om gezellig te breien of haken. Zij maken de mooiste producten, bijvoorbeeld kleedjes, truien, eierwarmers, knuffels en hoesjes voor telefoons. Een heel gevarieerd aanbod naast de gebruikelijke sjaals en mutsen.

De opbrengst van deze gehaakte en gebreide werken komt ten goede aan de breiclub en het project Samen Breien. Het project heeft als belangrijkste doel om oud, maar ook jong, bij elkaar te brengen om gezellig samen te breien en haken. Zo bevorderen we sociale contacten en bestrijden we eenzaamheid. Het spreekt ouderen aan op hun kennis, ervaring en talent. Daarnaast kunnen ze hun jarenlange brei-ervaring delen met een nieuwe generatie breiers, wat het natuurlijk nog leuker maakt.

Aanmelden
De breibijeenkomsten vinden plaats op maandag van 14.00 - 17.00 uur in 'De Kit', Hamerveldseweg, Leusden. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via: G.J. Eskamp-Egink, 033-4941102 of 06-40707015.

Vrijwilligers en sponsors voor wol
De breiclubs zijn niet mogelijk zonder de inzet van vrijwilligers. Het Nationaal Ouderenfonds is blijvend op zoek naar vrijwilligers die bereid zijn structureel een bijdrage te leveren aan de breibijeenkomsten. Vrijwilligers die willen meehelpen, kunnen contact opnemen met het Milou van den Dool van het Ouderenfonds: 030-6567774.

Ook is het Ouderenfonds nog op zoek naar wol. Dit kan gratis opgestuurd worden naar ons antwoordnummer:
Nationaal Ouderenfonds
Antwoordnummer 2009