Verbetering huis: verandering tuin heeft grootste voorkeur

Hilversum, 24 augustus, 2016 - Als het gaat om veranderingen aan woningen, zou 33% van de Nederlanders iets willen veranderen aan hun tuin, erf of patio. 30% zou meer opbergruimte willen hebben en 24% wil iets veranderen aan het meubilair en het gemak waarmee het huis schoongemaakt kan worden (hygiëne).

Mannen en vrouwen vinden beide veranderingen aan de tuin belangrijk en ook de wens voor meer opbergruimte is gelijk. Er zijn ook verschillen tussen de wensen van de mannen en vrouwen. Vrouwen (29%) willen graag dat het huis makkelijker schoon te maken is terwijl mannen liever iets zouden willen veranderen aan de omvang en indeling van de woning (23%).

Wereldwijd gezien staat veranderen aan interieur/styling bovenaan (39%). De tuin komt pas op de achtste plek.

Landenvergelijk
Japan, Canada, United Kingdom, Zweden, Spanje en Italië hebben allemaal veranderingen aan opbergruimte bovenaan staan.
Veranderingen aan omvang en indeling staan in Hong Kong en Argentinië op de eerste plaats.

Veranderingen aan het interieur hebben de grootste voorkeur in Zuid Korea, China, Turkije, Rusland, Polen, Frankrijk en Tsjechië. Amerika geeft als enige land een opgeruimd huis als eerste aan.
Meubilair is het belangrijkste in Mexico en Brazilië. België, Duitsland en Australië hebben net als Nederland de tuin bovenaan staan.

Top 5 landen die geen van genoemde aspecten wil veranderen
Nederland heeft de meeste mensen die geen van de genoemde aspecten wil veranderen aan hun woning (22%). Nederland wordt op dit terrein gevolgd door Japan (20%), Duitsland (18%), Frankrijk (17%) en België (17%).

Geplaatst in:

Over het Onderzoek
GfK heeft een online Onderzoek uitgevoerd onder 25.000 consumenten, ouder dan 15 jaar, in 22 landen (Nederland n=1.001). Het veldwerk is uitgevoerd in de zomer van 2015 en de data zijn gewogen op de demografische samenstelling van de online populatie 15+ in ieder land. De landen die meegenomen zijn in dit onderzoek zijn Argentinië, Australië, België, Brazilië, Canada, China, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Hong Kong, Italië, Mexico, Nederland, Polen, Rusland, Zuid Korea, Spanje, Zweden, Turkije, Engeland en Amerika.

De gevraagde stelling: Welke aspecten zou je aan je huis willen veranderen of verbeteren? Meerdere antwoordopties waren mogelijk: Interieur/styling- Omvang en indeling- Meubilair- Huishoudelijke apparatuur- Hygiëne- Opbergruimte- Opgeruimd- Tuin, erf of patio- Entertainmentapparatuur (spellen en/of vermaak)- Geen van allen.

Over GfK
GfK biedt betrouwbare markt- en consumenteninformatie waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen. Over de hele wereld combineren meer dan 13.000 marktonderzoek experts hun passie met de jarenlange onderzoekservaring van GfK. Hierdoor is GfK in staat om wereldwijde inzichten te koppelen aan lokale marktinformatie uit meer dan 100 landen. Door gebruik te maken van innovatieve technologieën, zet GfK big data om in smart data. Hierdoor kunnen onze klanten hun concurrentievoordeel verbeteren en krijgen zij meer inzicht in de keuzes en ervaringen van hun consumenten.

Voor meer informatie:www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl

Monique Moeskops
Head of Marketing & Communications GfK
Noordse Bosje 13-15
1211 BD Hilversum
T: +31 (0)35 6258 404 | M: +31 (0)6 53891 757
monique.moeskops@gfk.com

GfK

plaats:
Hilversum
website:
http://www.gfk.com/nl

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234