Nieuw aanzien voor entree Czaar Peterbuurt Amsterdam

24 augustus 2016 - Aan de Cruquiuskade in de Amsterdamse Czaar Peterbuurt realiseerde Hoorne Vastgoed in samenwerking met De Nijs Projectontwikkeling twee klassiek ogende gebouwen met in totaal 132 appartementen. Het project kreeg onder verwijzing naar de postcode de naam 1018 en omvat onder meer 3.000 vierkante meter winkelruimte met daarin een Vomar Voordeelmarkt, een Estafette-eetwinkel en restaurant Spirit. Het door Kollhoff Architekten ontworpen complex heeft een ondergrondse parkeergarage. De totale investering bedraagt rond de 45 miljoen euro.

De twee gebouwen vormen een beeldbepalend onderdeel van de entree van de Czaar Peterbuurt. Kollhoff Architekten koos voor een stevig stedenbouwkundig en architectonisch accent dat past bij de omliggende negentiende-eeuwse bebouwing. Hoorne Vastgoed wilde het project 1018 aan laten sluiten op het oude stratenpatroon in de Czaar Peterbuurt en koos daarom bij de ontwikkeling van de appartementengebouwen voor een hoogwaardige detaillering. Die komt mede tot uiting in de toepassing van rode baksteen, messingkleurige kozijnen en natuurstenen plinten.

De Vomar Voordeelmarkt (ruim 1.900 vierkante meter bruto vloeroppervlak) is half verdiept op de kop van een van de gebouwen gesitueerd. De klant komt binnen via een tapis roulant of glazen lift. De levendige uitstraling op de begane grond wordt versterkt door de onder een opvallende timpaan gesitueerde entree van de Vomar Voordeelmarkt.

Op de kop van het andere gebouw zijn de biologische eetwinkel Estafette en het (bio)restaurant Spirit gevestigd. Voor het winkelend publiek is ondergronds een parkeergarage met 73 gratis plaatsen gebouwd. De 3.000 vierkante meter winkelruimte en parkeergarage zijn gekocht door Hoorne Vastgoed.

Verdeeld over de twee gebouwen werden 88 koopappartementen gerealiseerd. Die zijn allemaal verkocht. Verder zijn 20 sociale huurwoningen gekocht door woningbouwcorporatie Eigen Haard en nog eens 24 huurwoningen in de vrije sector aan een particuliere belegger.

Geplaatst in:

Voor aanvullende informatie kan contact worden opgenomen met het directiesecretariaat van Hoorne Vastgoed, telefoon 0251-662280.

De meegezonden foto is vrij van rechten. Bij gebruik graag vermelding van de naam van fotograaf Michel van Bergen.

Voor algemene informatie over de werkwijze en projecten van Hoorne Vastgoed zie www.hoornevastgoed.nl.

Vastgoedontwikkelaar en belegger Hoorne Vastgoed werkt primair voor het zusterbedrijf Vomar Voordeelmarkt. Daarbij ligt een sterk accent op retail en woningbouw. Hoorne Vastgoed realiseerde in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland, Flevoland en Utrecht tientallen projecten. Die lopen in aard en omvang sterk uiteen, maar hebben één ding met elkaar gemeen: samenwerking met gemeenten, bewoners, ondernemers en andere direct betrokkenen op basis van kwaliteit en duurzaamheid. Door Hoorne Vastgoed gerealiseerde projecten worden meestal toegevoegd aan de eigen beleggingsportefeuille.

Hoorne Vastgoed

Uitgeest