NABC verzorgt Nederlands paviljoen op agrarische beurs Rwanda

De Nederlandse deelnemers aan AfDa, de grootste agrarische beurs van Oost- en zuidelijk Afrika, hebben zich verenigd in een 'Holland paviljoen.' Zeven Nederlandse bedrijven zetten de Nederlandse agribusiness daarmee gezamenlijk in de etalage.

Tijdens de drie dagen durende AfDa (African Dairy Conference and Exhibition) van 31 augustus tot en met 2 september komen Afrikaanse bedrijven in contact met de rest van de wereld en wordt stil gestaan bij de laatste ontwikkelingen op het gebied van landbouw. Namens Nederland zijn The Friesian, Ante BV, De Bles Dairies, Van Den Heuvel en SNV aanwezig. Ook Mueller, Scherjon en hun lokale partner Inndigo zijn van de partij. Jan Maas, projectleider namens NABC: "Door samen te werken kunnen we als Nederland extra goed laten zien wat we in huis hebben. Mogelijke afnemers van producten kunnen aan elkaar worden doorgespeeld."

NABC organiseert de Nederlandse deelname aan AfDa op verzoek van het ministerie van Economische Zaken. De Nederlandse ambassade in Kigali verzorgt de aankleding en de inrichting van het Holland Paviljoen. "De zuivelsector groeit in Rwanda en er is meer en meer behoefte aan innovatieve oplossingen voor bijvoorbeeld het vergroten van de melkproductie, transport en opslagcapaciteit. Nederlandse kennis en expertise van de zuivelsector kan een grote bijdrage leveren aan de gewenste ontwikkeling van de Rwandese zuivelsector naar een meer commerciële sector. Het Holland paviljoen biedt de Nederlandse bedrijven de kans zich te laten zien aan de Rwandese en Oost-Afrikaanse zuivelmarkt en contacten op te doen voor toekomstige handelsrelaties," aldus Carian Emeka, landbouwraad van de Nederlandse Ambassade in Kigali.

NABC Is verheugd over de deelname aan deze beurs. "Alweer voor het vijfde jaar op rij verzorgen wij de Nederlandse aanwezigheid bij ESADA," aldus NABC's Jan Maas. "Daar zie je dat Nederland, als het zuivelland bij uitstek, geacht wordt om hier aanwezig te zijn."

Jos ten Horn van Mueller gaat al een aantal edities op rij jaarlijks met NABC naar AfDa. "Deze beurs verschaft ons een platform om in korte tijd in contact te komen met cruciale bedrijven in verschillende Afrikaanse landen," aldus Ten Hoorn. "Wij gaan hier vooral naartoe om onze producten te laten zien en om lokale distributeurs te ondersteunen. Deelname heeft voor ons geresulteerd in een toename van contacten en zakelijke activiteiten, alsmede het vinden van een lokale technische partner."

Over NABC:
NABC vertegenwoordigt zo'n 400 Nederlandse bedrijven die zakendoen in Afrika. We organiseren handelsmissies naar Afrikaanse landen en ontvangen bezoekende delegaties. Onze hoofdtaak is het stimuleren van handel tussen Nederland en Afrika en vice versa. NABC is een (betalende) leden organisatie. Zie voor meer informatie nabc.nl

Voor vragen kunt u terecht bij Arne Doornebal. 06-23220286 en arne.doornebal@nabc.nl. Jan Maas is beschikbaar voor interviews.

NABC