Jonaz weigert prijsverhoging Fox Sports en staakt doorgifte

AMERSFOORT/ LEUSDEN, 19 augustus 2016 - Telecomaanbieder Jonaz stopt per direct met de verkoop en het uitzenden van sportzender Fox Sports. De snelgroeiende aanbieder van internet, televisie en telefonie over glasvezel in Amersfoort en Leusden weigert haar prijzen te verhogen.

De sportzender Fox Sports, aanbieder van live-Eredivisievoetbal, heeft de afgelopen maanden bij verschillende telecomaanbieders een eisenpakket op tafel gelegd. Het voorstel van Fox Sports verplicht Jonaz om voor de doorgifte van Fox Sports een vast bedrag per abonnee te betalen, ongeacht of de abonnee ook daadwerkelijk een abonnement op de sportzender wenst. "Bij Jonaz betalen klanten alleen voor de diensten die zij gebruiken," zegt Gert-Jan Raatgever, managing director van Jonaz. "Dat principe is heilig bij ons."

Veel begrip

Het commerciële voorstel van Fox Sports past volgens Raatgever niet bij de wijze waarop Jonaz met klanten wil omgaan. De telecomaanbieder heeft inmiddels het snelgroeiende klantenbestand in Amersfoort en Leusden geïnformeerd over deze beslissing. "Het merendeel van onze klanten gaf daarbij vooral aan voor Jonaz te kiezen vanwege de combinatie van internetsnelheid, service en prijs," zegt Raatgever. "Er was veel begrip voor ons standpunt."

Voor meer informatie neem je contact op met Gert-Jan Raatgever via 088-1010789 of 06-22223333

Jonaz Telecom

AMERSFOORT/ LEUSDEN