29 augustus bijeenkomst Dieselgate in Nieuwspoort

Begin dit jaar is de enquêtecommissie van het Europees Parlement die onderzoek doet naar emissiemetingen in de automobiel sector (EMIS) van start gegaan. De enquêtecommissie doet onderzoek naar aanleiding van het Dieselgate schandaal dat in 2015 aan het licht kwam met het nieuws dat autofabrikant Volkswagen jarenlang testen voor de emissiewaarden van auto's manipuleerde met frauduleuze software.

Op maandag 29 augustus geeft Nederlands Europarlementariër Gerben-Jan Gerbrandy (D66) tijdens een lunchbijeenkomst in Nieuwspoort tekst en uitleg over stand van zaken van het onderzoek. Gerbrandy is een van de drie Nederlandse leden van de enquêtecommissie en als rapporteur medeverantwoordelijk voor het eindverslag.

Tijd: 12.30 - 13.30 uur
Locatie: Nieuwspoort, Provinciënzaal

Aanmelden kan door een email te sturen naar: ingelise.deboer@ep.europa.eu

De Enquete commissie van het Europees Parlement doet onderzoek naar de rol van Europa in dit schandaal en spreekt o.a. met zoveel mogelijk hoofdrolspelers op dit onderwerp. Naast vertegenwoordigers uit de sector, van bedrijven als Volkswagen, Renault en Mitsubishi, ontvangen de leden van de commissie na het zomerreces diverse voormalige en huidige eurocommissarissen.

Europees Parlement Den Haag