Kavalan Whiskey op reclameborden op Times Square NYC

Taiwanese whiskeymaker 'arriveert' in New York

TAIPEI, Taiwan, 18 augustus 2016 /PRNewswire/ -- De ongeveer 330.000 dagelijkse bezoekers van Times Square zullen de komende vijf maanden een ongebruikelijk ogende whiskey kunnen aanschouwen op maar liefst 11 van de gigantische elektronische reclameborden rond het plein.

Foto - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/398821 [http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/398821]

Taiwans nummer-1 whiskeymaker, de Kavalan Distilleerderij, heeft zich bij de duizenden iconische Amerikaanse en wereldwijde merken geschaard die in de afgelopen eeuw reclame maakten op deze zogeheten "Kruising van werelden", één van de populairste commerciële kruisingen ter wereld.

Als onderdeel van de grootscheepse introductie op de VS-markt, worden de bekroonde whiskeys van Kavalan momenteel geprojecteerd op het Thomson Reuters Building, gelegen op nummer 3 aan Times Square, in het hartje van Manhattan.

De heer YT Lee, oprichter van Kavalan, sprak de hoop uit dat de VS-markt zal uitgroeien tot een toonaangevende markt voor het merk. "Hiermee willen de mensen laten weten dat Kavalan whiskey in de VS verkrijgbaar is. We zijn hier en we doen zaken," aldus de heer Lee.

"Waarom zou je niet eens een ongebruikelijke whiskey uit Taiwan proeven die prestigieuze prijzen in de wacht heeft gesleept, waaronder die van 'World's Best Single Malt' vorig jaar en die dit jaar werd uitgeroepen tot 'World's Best Single Cask Single Malt'?"

De prestigieuze World Whiskies Awards (WWA) riep de Kavalan Solist Vinho Barrique [http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Solist%20Vinho%20Barrique%20Single%20Cask%20Strength%20Single%20Malt%20Whisky@7] in 2015 uit tot de "World's Best Single Malt Whisky [http://www.worldwhiskiesawards.com/2015/]" en de Solist Amontillado Sherry Single Cask Strength [http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Solist%20Amontillado%20Sherry%20Single%20Cask%20Strength%20Single%20Malt%20Whisky@16] werd in 2016 bekroond met de titel "World's Best Single Cask Single Malt Whisky [http://www.worldwhiskiesawards.com/kavalan-solist-amontillado-sherry-single-cask-strength.25585.html]."

Om de inwoners van New York de kans te bieden om de whiskey van Kavalan te proeven, zullen de Kavalan-retailers in de komende vijf maanden speciale proeverijen en acties organiseren. Kijk voor meer informatie op de website van de VS-importeur van Kavalan Anchor Distilling: www.anchordistilling.com [http://www.anchordistilling.com/].

Over Kavalan

De Kavalan Distilleerderij in Taiwan wijdt zich sinds 2006 aan de kunst van het brouwen van single malt whiskey en heeft inmiddels ruim 190 gouden onderscheidingen in ontvangst mogen nemen. De jaarlijkse productie van 5 miljoen flessen van 's werelds fijnste whiskeys in de distilleerderij is in handen van een eersteklas R&D-team, een in het VK opgeleide master-blender en een internationale whiskeydeskundige en -consultant.

De whiskey rijpt in Amerikaanse houten vaten in intense warmte en vochtigheid en doet haar voordeel met de zee- en bergbriesjes en het bronwater van de Snow Mountain. Deze combinatie zorgt voor de kenmerkende romige smaak van de Kavalan Whisky's. Kavalan dankt zijn naam aan de oude naam voor Yilan County en kan, dankzij het moederbedrijf King Car Group, bogen op 30 jaar ervaring in het maken van dranken. Kavalan is in 40 landen verkrijgbaar. Kijk op voor meer informatie op: www.kavalanwhisky.com/en/ [http://www.kavalanwhisky.com/en/]

Contactpersoon voor de media:

Yvonne Chou +886-3922-9000#7162 yvonne@kavalandistillery.com [mailto:yvonne@kavalandistillery.com]

Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20160817/398821

Kavalan