Alle verse kipproducten van Vomar Voordeelmarkt duurzaam

Vomar Voordeelmarkt heeft haar doelstelling voor de verduurzaming van het verse kipassortiment ruimschoots behaald. Inmiddels is alle reguliere kip verdwenen uit het versassortiment en hebben alle verse kipproducten minimaal één Beter Leven-ster of Pluimgarantie.

In maart van dit jaar liet Vomar al weten per 1 september alle reguliere kip, in de volksmond beter bekend als de 'plofkip', uit het schap met verse kipproducten te zullen halen. Inmiddels heeft de supermarktorganisatie ook haar grillartikelen omgezet naar kip met Pluimgarantie. Daarmee heeft Vomar haar eerder gecommuniceerde doelstelling dus ruimschoots behaald.

Eind vorig jaar bestond het kipassortiment van Vomar Voordeelmarkt al voor bijna de helft uit verse kipproducten met één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Dat is vlees van kippen die onder andere met graan gevoerd worden en meer ruimte, daglicht en een overdekte uitloop hebben. De andere helft van het kipassortiment was toen al deels omgezet naar kip van een langzamer groeiend ras, de zogenoemde kip met Pluimgarantie.

Vomar en duurzaamheid
Vomar Voordeelmarkt wil haar klanten de beste kwaliteit bieden voor de laagste prijs. Dit kan door gebruik te maken van gecertificeerde leveranciers, een groot deel van de productie in eigen beheer te houden en direct aan de klant te verkopen. Een duurzame samenleving creëren staat bij Vomar hoog in het vaandel. Het kunnen aanbieden van producten met keurmerken als Beter Leven, Fairtrade, MSC of ASC is daar onderdeel van.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:
Aart van Haren, Algemeen Directeur Vomar Voordeelmarkt
072-7502200

Op www.vomar.nl vindt u de adresgegevens van de winkel(s) van Vomar Voordeelmarkt binnen uw lezersgebied.

Vomar Voordeelmarkt

Alkmaar