Ondernemer zelf verantwoordelijk ontwikkeling medewerker

Een ruime meerderheid (75%) van de Nederlandse MKB'ers vindt dat de verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van medewerkers bij henzelf ligt. Daarnaast ziet 53 procent dit als het belangrijkste speerpunt van het personeelsbeleid. Deze gegevens komen uit de jaarlijkse MKB marktmonitor van Unique, in samenwerking met onderzoeksbureau Motivaction onder 2.142 MKB'ers. Zaken als (online) trainingen en investeringen in vitaliteit van de medewerker zijn belangrijke onderdelen bij het stimuleren van persoonlijke ontwikkeling.

Loes Dingemans, algemeen directeur van Unique: "Ik ben te spreken over deze cijfers. Het is goed om te zien dat veel ondernemers de urgentie van personeelsontwikkeling inzien. Door hier continu in te investeren, blijft personeel geprikkeld en gemotiveerd. Hiermee worden duurzaam inzetbare medewerkers gecreëerd, die van levensbelang zijn voor iedere organisatie. Daarnaast vallen organisaties met een sterke of originele focus op persoonlijke ontwikkeling extra op. In een tijd waarin de arbeidsmarkt aantrekt, is dit een van de meest essentiële zaken om talenten aan te trekken."

Over MKB Marktmonitor 2015
Het onderzoek van Unique en Motivaction richt zich op bedrijven met maximaal 500 medewerkers. In deze zevende editie van de MKB Marktmonitor zijn Unique en Motivaction nagegaan wat de belangrijkste ontwikkelingen zijn op het gebied van omzet, personeel en duurzame inzetbaarheid. Tussen maart en mei van 2015 namen medewerkers van Unique en Technicum persoonlijke of digitale interviews af bij 2.142 ondernemers. Het rapport is aan te vragen via: http://www.unique.nl/marktmonitor

Over Unique
Unique startte ruim 40 jaar geleden als uitzender met een bijzonder oog voor het talent van mensen en onderscheidde zich met haar persoonlijke en kwalitatieve dienstverlening. Vandaag de dag is Unique uitgegroeid tot een brede HR-dienstverlener. Nog steeds actief in arbeidsbemiddeling, maar biedt daarnaast een breed palet aan HR-diensten en producten. Unique stelt zich als doel om alle HR vraagstukken van ondernemers in te vullen. Online en offline, tijdens kantooruren en daarbuiten. Onze grootste kracht is onze verbeeldingskracht. We kijken naar wat er is. En we kijken naar wat er kan komen, naar de wereld van morgen. Unique gelooft in innovatie en biedt een nieuw type HR‐dienstverlening. Toegankelijk. Deskundig. Op maat.

Unique. Werk aan morgen.

Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl en op www.uniquehroffice.nl

Marcommit
Lisanne van der Drift