Thurston Moore opent Incubate Festival

- Frontman van Sonic Youth exclusief op Tilburgs festival
- In het Syrische Trio Qayson speelt jongste artieste ooit op Incubate (12 jaar)
- Onder de 31 namen verder o.a. Eagulls, Mike Krol, Golden Dawn Orkestra, Circuit Breaker en Kikagaku Moyo

Incubate, het festival voor grensverleggende cultuur in Tilburg onthult vandaag de laatste reeks namen van de line-up voor september. Passe-partouts en dagkaarten zijn nog te koop via de website www.incubate.org/tickets

Artistiek directeur Vincent Koreman: "Na het uiteenvallen van de invloedrijke band Sonic Youth is bandleider Thurston eigenlijk nog steeds de vertegenwoordiger van hun geluid. Hij bracht recent nog een goed ontvangen plaat uit en blijft een spil in het internationale experimentele muziekweb. Wij zijn dan ook vereerd hem naar Tilburg te kunnen halen! Dat we naast deze held ook nog de jongste Incubate muzikant ooit mogen verwelkomen, de Syrische gunan-speelster Shaza, maakt het helemaal af. Dat is Incubate: de gigantische diversiteit in aanbod dat normaal gesproken nooit gecombineerd zou worden."

De 31 nieuwe muziek toevoegingen hebben wederom een enorme variatie in stijl, afkomst en niveau van opereren. Van Industrial duo Circuit Breaker tot de Amerikaanse 10-mans improv formatie Golden Dawn Arkestra. Van Engelse noise rockers Eagulls, via een van de beruchtste Japanse live-bands van het moment Kikagaku Moyo tot neder-rave duo O, Kutjes uit Leeuwarden. Bovendien is er de mogelijkheid om het Canadese Slow Down Molasses elke dag te zien. Deze getalenteerde band laat elke dag een andere kant van zichzelf zien in vier compleet andere sets op vier verschillende locaties. Een volledig overzicht van de nieuwe namen vind je hieronder.

Line-up:
World's Dirtiest Sport
Anemone Tube
Cian Nugent

Incubate is een stadsfestival voor cutting-edge cultuur dat in 2016 gedurende drie weekenden gevierd wordt. Gedreven door artistieke vernieuwing brengt het elke editie culturele voorlopers. Incubate presenteert een breed programma met vooruitstrevende muziek, beeldende kunst, debat, film, film en theater, in een intieme context aan een internationaal publiek. Black metal naast free folk. Verfrissende kunst naast inspirerend debat. De tweede editie van Incubate #2016 vindt plaats van 8 tot en met 11 september 2016 op twaalf locaties in Tilburg. Meer informatie kun je vinden op www.incubate.org.

Meer info nodig?
Neem contact op met Niek Nellen via niek@incubate.org of bel +31 13 - 590 48 39
Je kunt ons ook bereiken op Whatsapp via +31 6 38 64 15 33
Voor het Incubate logo, diverse persfoto's en de .doc versie van dit persbericht, ga je naar onze