Lage spaarrente maakt koop recreatiewoning populairder dan ooit

In 2015 is een record aantal verkochte vakantiehuizen gemeten meldt de NVM in haar rapport "Nederlandse markt voor recreatiewoningen 2016". In 2015 heeft het Kadaster in totaal 3.130 verkochte recreatiewoningen geregistreerd. Dit is 80% meer dan in 2014. Naast Duitse en Belgische toeristen kopen ook steeds meer beleggers een vakantiehuis in Nederland. Zo vertelt Eduard Meijer in de Telegraaf van 29 juli jl. trotse eigenaar te zijn van 3 vakantiehuizen op een vakantiepark van TopParken aan de kust, met een rendement van 8%.

Het investeren in een vakantiehuis in Nederland blijkt een aantrekkelijk investeringsalternatief te zijn voor de lage rente op de bank en schommelende beurskoersen. In 2014 werd de helft van de aangekochte vakantiehuizen verhuurd om de kosten te drukken. Tegenwoordig is dat 70%, waarbij bijna een kwart dit puur doet om rendement uit hun belegging te halen.

De NVM adviseert kopers zich altijd eerst goed te laten adviseren voor zij overgaan tot aankoop van een vakantiehuis zodat men niet voor verrassingen komt te staan. TopParken faciliteert in de vraag naar het kopen van een vakantiehuis als beleggingsobject. Hun kernwaarden persoonlijke service en kwaliteit blijkt uit de adviesgesprekken die de adviseurs voeren met potentiële klanten. De vakantieparken van TopParken zijn gelegen op populaire vakantielocaties in Nederland, zoals onder andere aan de Nederlandse kust (Noordwijk en Egmond), Valkenburg en op de Veluwe. Mede dankzij deze locaties en het diverse aanbod faciliteiten is de bezetting op de vakantieparken van TopParken hoog en weten zij goede verhuurresultaten te behalen.

Meer informatie: www.topparken.nl

TopParken | Tel: +31 (0)88-500 2444