Kavalan glanst op internationaal wijn- en sterke drankenconcour

Taiwanese whiskymaker behaalt meer dan 190 gouden medailles

TAIPEI, Taiwan, 28 juli 2016 /PRNewswire/ -- Kavalan, Taiwan's beste whiskymaker, werd gisteravond onderscheiden met een Outstanding Gold-medaille en kreeg vier Golds op de International Wine and Spirits Competition (IWSC), wat inhoudt dat haar whiskies "de norm bepalen" en van de "hoogste kwaliteit" ter wereld zijn.

Foto - http://photos.prnewswire.com/prnh/20160728/393713 [http://photos.prnewswire.com/prnh/20160728/393713]

Op het 9(e) jaarlijkse "Spirits Tasting"-evenement op 27 juli in Londen werd Kavalan als volgt onderscheiden in haar categorie Single Malt Whisky Wereldwijd:

-- Solist Port Single Cask Strength
[http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Solist%20P
ort%20Single%20Cask%20Strength%20Single%20Malt%20Whisky%20@31] - Gold
Outstanding
-- Solist Vinho Barrique Single Cask Strength
[http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Solist%20V
inho%20Barrique%20Single%20Cask%20Strength%20Single%20Malt%20Whisky@7] -
-- Solist Fino Sherry Single Cask Strength
[http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Solist%20F
ino%20Sherry%20Single%20Cask%20Strength%20Single%20Malt%20Whisky@8] -
-- Concertmaster
[http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Concertmas
ter%20Single%20Malt%20Whisky@2]- Gold
-- ex-Bourbon Single Cask Strength
[http://www.kavalanwhisky.com/en/product/index.aspx#Kavalan%20Solist%20e
x-Bourbon%20Single%20Cask%20Strength%20%20Single%20Malt%20Whisky@10] -
Gold

"De Outstanding Gold-medaille voor Kavalan Solist Port staat voor kwaliteit van het hoogste niveau," aldus Dhr. Y.T. Lee, eigenaar van Kavalan. "Het komt nu in aanmerking voor IWSC's prestigieuze Annual Awards Banquet op 16 november. De winnaar krijgt een Trofee, zeer eervol."

Over de Solist Port zeiden de juryleden het volgende:

"Een rijke, moutachtige smaak met port-achtige accenten en veel bloemige karakteristieken. Vruchtencake, tabak en rijke mout zorgen voor een geweldige complexiteit. Glijdt eenvoudig in de mond en over het gehemelte. Enkele fijne volwassen accenten leiden naar een lange en complexe finish."

Dit jaar werd Kavalan's Solist Amontillado Sherry Single Cask Strength benoemd tot "Beste Single Cask Single Malt Whisky Ter Wereld [http://www.worldwhiskiesawards.com/kavalan-solist-amontillado-sherry-single-cask-strength.25585.html]" door het prestigieuze World Whiskies Awards (WWA). Daarnaast sleepte Kavalan Solist Vinho Barrique de onderscheiding "Beste Single Malt Whisky Ter Wereld [http://www.worldwhiskiesawards.com/2015/]" van 2015 in de wacht.

Over Kavalan

De Kavalan Distilleerderij in Taiwan wijdt zich sinds 2006 aan de kunst van single malt whisky. Het is ʹs werelds eerste subtropische whiskydistilleerderij en daarmee pionier in het produceren van whisky in een heet klimaat. Kavalan heeft al meer dan 190 gouden onderscheidingen ontvangen.

De whisky rijpt in Amerikaanse houten vaten in intense warmte en vochtigheid en doet haar voordeel met de zee- en bergbriesjes en het bronwater van de Snow Mountain. Deze combinatie zorgt voor de kenmerkende romigheid van Kavalan Whisky's. De naam Kavalan komt van de oude naam voor Yilan County en heeft 30 jaar ervaring in het maken van dranken, dankzij het moederbedrijf King Car Group. Kavalan is verkrijgbaar in veertig landen. Kijk op www.kavalanwhisky.com/en/ [http://www.kavalanwhisky.com/en/]

Mediacontact:
Yvonne Chou