Grolsch gaat samenwerking aan met Dekmantel

Nieuwe documentaireserie toont liefde en vakmanschap rondom muziek

Grolsch en Dekmantel zijn een samenwerking aangegaan. Vakmanschap is daarbij de verbindende factor tussen de bierbrouwer en het platenlabel en evenementenorganisatie. In aanloop naar het Dekmantel Festival (4 - 7 augustus) presenteren Grolsch en Dekmantel het eerste resultaat van hun samenwerking: een documentaire met in de hoofdrol de oprichters van de Amsterdamse underground instituten Red Light Radio en Red Light Records. In de video lichten deze meesters hun liefde voor muziek toe, die tot de start heeft geleid van dit populaire online radiostation en winkel. De video maakt onderdeel uit van de Selectors documentaireserie waarin de pure passie van artiesten die zullen optreden op het Selectors podium op het Dekmantel Festival in Amsterdam en het Selectors Festival in Kroatië wordt belicht.

Bekijk de video: https://youtu.be/JgoJczunToo

Eerste documentaire van Grolsch en Dekmantel
In de video komt de Amsterdamse ondergrondse muziekwereld tot leven, toegelicht door de oprichters van Red Light Radio en Red Light Records. "Dit is de perfecte setting voor het maken van radio, de winkel zit direct naast ons. We zijn allemaal vrienden met een gezamenlijke liefde voor muziek. Die liefde wordt met de jaren alleen maar groter", aldus Orpheu de Jong - medeoprichter van Red Light Radio. In de documentaire vertellen beide partijen hoe zij hun avontuur zijn gestart en waar hun liefde voor muziek vandaan komt. De compilatievideo is opgenomen in de aanloop naar het Selectors podium op het Dekmantel Festival in Amsterdam (4 tot 7 augustus), waar de hoofdrolspelers van de video zullen optreden.

Over de Selectors documentaireserie
Ieder land en iedere stad heeft zijn eigen muzikale helden. Mannen of vrouwen die leven voor muziek en bijna al hun tijd besteden achter een draaitafel of in een record store, voortdurend op zoek naar die ene plaat die nog ontbreekt in hun collectie. Zij stoppen al hun tijd en energie in hun vak van DJ en het delen van de muziek die ze hebben gevonden. Deze DJ's zijn een voorbeeld voor velen. Grolsch en Dekmantel zijn vanuit hun liefde voor vakmanschap geïnspireerd om hun verhalen te vertellen in de Selectors documentaireserie. Deze eerste mini-documentaire wordt in aanloop naar het Dekmantel Festival in Amsterdam gepresenteerd via social media. In aanloop naar het Selectors Festival in Kroatië (1 tot 5 september) volgt een tweede mini-documentaire met een andere meester in de hoofdrol.

Meer informatie over het Dekmantel Festival en het programma vind je op www.dekmantelfestival.com.
Meer informatie over Dekmantel Selectors vind je op www.dekmantelselectors.com.

Koninklijke Grolsch N.V.
Koert van ‘t Hof
Afdeling Corporate Affairs
Tel: 053 – 48 33 407
Corporatecommunications@grolsch.nl

www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
Twitter: @RoyalGrolsch
Facebook: www.facebook.nl/grolsch

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede